Gå til innhold

12 timer igjen til R520/X1800!


daniel_984

Anbefalte innlegg

x1600xt is a joke right now

 

Sterke ord der

 

 

Summ sumarum - det eneste kortet som kunne solgt kommer ikke (rett før jul, hvem vet), og kjølingen de har puttet på standard tyder ikke på at den er en genial klokker som gtx er (tankene går ditt pga Ati har altid brukt de minste vifte løsningene).

 

Om dere ser på det slik at 1800xt bare er et oveklokket x1800xl kort og at det ikke klokker så mye mer, yter det helt likt med gtx, muligheten for det er faktisk åpen, og om vi får en 512 gtx er det mulig den drar i fra med eyecandy på også

Det er sterke ord, men nesten sant med det prisnivået som er nevnt, men det regner jeg med stabiliserer seg fort.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AVIVO er jo en annen ting ATi har skrytet uhemmet av...

 

Anandtech sammenlignet De-Interlacing kvaliteten i AVIVO med nvidia sin PureVideo.

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2551

 

Her står det litt interesant om dual-link DVI portene... Er vist bare x1800 som får to av dem...

It is up to the board manufacturer to decide how many dual-link DVI ports are placed on a specific board, but the GPU should support a minimum of one dual-link DVI port. 

The Radeon X1800 series will support up to two dual-link DVI ports, while the X1600 and X1300 will support up to one dual-link and one single-link port.

 

Anandtech tester selvsagt med nVidia sin nye 80-serie ForceWare driver som har støtte for HDTV decoding akkuratt som ATi sin nye R5x0 serie.

 

Her er litt av konklusjonen:

The subjective numbers add up to pretty much summarize our experience with ATI's Avivo at this point. While neither ATI nor NVIDIA produced a perfect solution, at this point, Avivo is definitely a step behind NVIDIA's PureVideo in terms of de-interlacing quality.
Lenke til kommentar
Hva er egentlig konklusjonen? Er dette nye fra ATI noe særlig mye bedre enn 7800 GTX (som jeg gikk til innkjøp av istedet for å vente) ?

 

EDIT: leif

Enkelt svar: Nei

 

Edit:

Hvordan er driverne til X1K serien? Stabile, greit nok, men er alt av bugs skrapet vekk ennå? =)

Vanskelig i si sikkert sikkert uten å teste litt, men vil tippe på at de er mye bedre enn hva de var når x800 ble lansert iallefall.

 

Husk at ATi har hatt fungerende samples av R520 siden desember 2004, ergo har driver teamet hatt god tid til å optimalisere og fikse drivere... ATi viste vel allerede frem fungerende kort på CeBIT og E3 mener jeg å huske, og vet var i våres...

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Må nesten få lov til å si at jeg ble litt skuffet nå, hadde ventet litt mer for å si det sånn. Og med en pris på $549 for xt kortet, noe som sikkert vil si +5000 i norske kroner :nei: Kan nesten se ut som om det blir et gtx kort på denne karen, men det kan vel kanskje hende at med litt bedre drivere så vil det gå litt oppover der også og kanskje prisen ned, noe jeg tviler sterkt på. Hvis xt kortet lanseres i starten av november så er det vel heller tvilsomt at det detter i pris de første ukene og jeg skal handel sånn ca. den tredje uka. Er vel heller større kjangs på at gtx kortene har falt litt mer i pris.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så synes jeg de fleste review'erne har gjort en møkk dårlig jobb.

 

Ta eksempelvis Anandtech's review, Grafene inneholder jo ikke de samme kortene fra gang til gang...... Så har man Hard[OCP]'s review, der de nekter å review'e toppmodellen fordi den blir tilgjengelig først om en måned ? .... latterlig.

 

 

Anyways. Kort oppsummert

 

X1800 XT litt kjappere en 7800 GTX, men ikke mye.

X1800 XT har litt mere features en 7800 GTX.

 

Men, er 5ish måneder senere tilgjengelig en GTX, dog ut fra Beyond3D's review, så var jo årsaken til dette faktiskt ikke ATI's feil.

 

 

Tror alle hadde blitt mere imponert over X1800 XT hvis den hadde kommet ut mer eller mindre samtidig med 7800 GTX

Lenke til kommentar
For å være helt ærlig så synes jeg de fleste review'erne har gjort en møkk dårlig jobb.

 

Ta eksempelvis Anandtech's review, Grafene inneholder jo ikke de samme kortene fra gang til gang...... Så har man Hard[OCP]'s review, der de nekter å review'e toppmodellen fordi den blir tilgjengelig først om en måned ? .... latterlig.

Er vel flere enn meg som er feed-up med papirlanseringer da... Skjønner Hard[OCP] jeg... Det er heller ikke noe 512MB kort å sammenlinge med. Det har kanskje også vært litt dårlig tid til å gjøre review

 

  Noen som vet om Nvidia vil komme med noen mid-end kort i geforce 7 serien snart?

Eneste jeg kan si er at vanlig GeForce 7800 kommer til å bli lansert med full tilgjenglighet iløpet av de nærmeste ukene... 16 pipelines @ 375Mhz... Kommer til å basere seg på samme G70-brikke som 7800GT og GTX.

 

Resten av brikkene i G7x serien kommer til å være 90nm, og regner med at en erstatter for 6600-serien kommer snart...

Lenke til kommentar
4 måneder utvikling for å lage et slikt kort?

Jeg ler :p

Håper seriøst at ATI har noe mer i ermet, for 4 måneder er mye med tanke på så lite forskjell testene viser.

4 måneder er 0 tid i forhold til tiden det tar å utvikle/lage ett grafikkkort....

 

Hvis du tror noe annet så bør du lese litt om hvor lang tid det tar fra man sender bestilling til man får brikker tilbake fra fabrikkene.

Lenke til kommentar
Raptor' date='05/10/2005 : 22:42']
For å være helt ærlig så synes jeg de fleste review'erne har gjort en møkk dårlig jobb.

 

Ta eksempelvis Anandtech's review, Grafene inneholder jo ikke de samme kortene fra gang til gang...... Så har man Hard[OCP]'s review, der de nekter å review'e toppmodellen fordi den blir tilgjengelig først om en måned ? .... latterlig.

Er vel flere enn meg som er feed-up med papirlanseringer da... Skjønner Hard[OCP] jeg... Det er heller ikke noe 512MB kort å sammenlinge med. Det har kanskje også vært litt dårlig tid til å gjøre review

 

  Noen som vet om Nvidia vil komme med noen mid-end kort i geforce 7 serien snart?

Eneste jeg kan si er at vanlig GeForce 7800 kommer til å bli lansert med full tilgjenglighet iløpet av de nærmeste ukene... 16 pipelines @ 375Mhz... Kommer til å basere seg på samme G70-brikke som 7800GT og GTX.

 

Resten av brikkene i G7x serien kommer til å være 90nm, og regner med at en erstatter for 6600-serien kommer snart...

Må vel si at jeg ikke er enig i at 1800XT er en papirlansering, kan kanskje være enig i 1600XT, men 1 måned er akseptabelt.

 

Hvis det skulle vise seg at det ikke blir tilgjengelig til da, så skal jeg være enig med deg.

 

 

Når det gjelder HardOCP, så skjønner jeg ikke helt din kommentar her.... Man må jo teste det beste de 2 leverandørene har tilgjengelig, noe annet blir jo helt feil.

 

Og hvis man på død og liv skal teste noe som er helt likt, så får man pokker meg ta seg tiden det tar for å teste kort der IQ/bildekvalitet er lik, ikke at bare settings i spill er satt likt, da det slettes ikke betyr at IQ/kvalitet er den samme.

Lenke til kommentar
Raptor' date='05/10/2005 : 22:36'] Vanskelig i si sikkert sikkert uten å teste litt, men vil tippe på at de er mye bedre enn hva de var når x800 ble lansert iallefall.

 

Husk at ATi har hatt fungerende samples av R520 siden desember 2004, ergo har driver teamet hatt god tid til å optimalisere og fikse drivere... ATi viste vel allerede frem fungerende kort på CeBIT og E3 mener jeg å huske, og vet var i våres...

Hvor lenge hadde nVidia "working samples" av "G70" før den blei releasa for public?

Lenke til kommentar

noen nevner demoene.

 

For vi som har alt fra 6800gt til 7800gtx å har kjørt "tingeling" og "havfruen" (husker ikke de egentlige navna) er dette blåbær.

 

her kan du styre kamera som du vill, og om du zoomer helt inn på huden ser du jagge meg førflekker og hud hull osv, og seff fantastisk lys.

 

så de nye demoene fra Ati omponere meg heller ikke, faktisk har ingenting fra Ati imponert meg siden 9800 serien, grunnen til at jeg er litt furtetete er at forventingene ble skrudd opp igjen av ati`s eget hype uff

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...