Gå til innhold

Hvorfor ikke bare kjøpe Soyo hovedkort??

Truman

Anbefalte innlegg

Ser utrolig mange spørsmål om hvilket hovedkort man bør kjøpe. Det de fleste har i tankene er hvorvidt de skal kjøpe MSI, Asus eller AOpen eller sånne kort. Kjøpte først MSI-kort til min AMD XP. Det var ustabilt og bare tull. Takket være PS-Data sin fine pengetilbakeutennoenspørsmålordning, fikk jeg returnert mine utlegg for kortet. Jeg kjøpte deretter ett Soyo Dragon+-hovedkort hos multicom. Dette var riktignok litt dyrere enn MSI'en, men man får kjempebra integrert lyd, LAN og RAID. I tillegg til at det var bundlet med MASSE annet tøft, bla. to ATA100-kabler som er ganske dyre dersom man skal kjøpe de løst... Kortet har BARE gitt meg positive opplevelser. INGENTING tull! Nå er det også kommet en ny utgave som heter Soyo SY-KT333 Dragon Ultra. Det går for 1500,- . Skjønner ikke hvorfor folk i det hele tatt vurderer noe annet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det samme som at jeg skal si, hvorfor ikke bare kjøpe asus?

Selv har jeg hatt EpoX, Abit, Jetway, Aopen og Asus.

Alle korta har vært GODE kort! Men klart, jeg ville ikke anbefale Jetway kortet. Men alle de andre har fungert smukk hos meg i all sin fartstid. (asus kortet har bare vært her en mnd enda men..)

Abit er nok kongen på overklokking, mens Aopen og asus er GODE på kvalitet og ganske gode på bundle. Epox kortet var bare dødsstabilt. jetway kortet er litt kranglete på en del kort, men det er også stabilt.

Tror EGENTLIG at brukern har mest å si, fordi det er han/hun som setter opp os-config osv, og den har MYE å si..

Kjøp hva du føler for selv sier jeg. Det meste er så god kvalitet i dag at det er mest smak og behag..

Magnus

Lenke til kommentar

Jeg skal ha Soyo til mitt nye p4 system! Men venter på SY-P4X400 DRAGON Ultra.

Er det noen som har peiling på når og hvem som kommer til å ta inn dette kortet? Har venta en stund nå og begynner å bli litt utålmodig!

Er det ev noen som kan anbefalle noen andre kort til en p4 2.26GHz 533FSB prosesssor som skal klokkes?

Lurer oxo på om det er noen som vet om det Soyo kortet har 1/5 devider? Hvilke andre p4 kort er det som har det?

/steinih :smile:

[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-08-18 15:35 ]

Lenke til kommentar

Rafael : multicom er ikke en drittsjappe weben ser bomba ut men er ikke dritt .. etter alle gangene jeg har handla der har jeg bare hatt positive ting å si om de .. raske bra servise..

Og de kan være "ukjente" merker for deg men de fleste har hørt om andre merker en de Komplett og Psdata selger ...

MSI, Abit og Asus er alle RÆVA kort..

jeg har nå Soyo Dragon Ultra platinum ( :grin: ) og er STOR fornøyd (minus det at InnebygdLAN driverene ikke var på CDen... :sad: )

Lenke til kommentar

HAr et MSI Kt3Ultra-Aru og det kortet har jeg ingen negative erfaringer med. Ikke en eneste blåskjerm, ikke noe klikk av noe slag med WinXP.

Derimot hadde jeg et Abit Kt7a-raid. <- Aldri annet enn hardwareproblemer med det kortet. (ser at mange har problemer med Abit.

Vurderte å kjøpew Soyo med kt333 men da det ikke støtta mitt Sb Audigy kort, fikk jeg mistanke om dårlig kvalitet.(Noen i en test fikk ikke boota med Audigy-kortet i, samme lydkort funka på alle andre kort de testa. Msi og Asus skal visst nesten være de eneste kt333 korta som kan fylle alle 3 ramslottene og.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-18 15:07, Rafael skrev:

Bare drittsjapper selger Soyo og andre slike "ukjente" merker. Som f eks Multicum. De har fått mye kjeft + websiden dems støtter ikke Opera.

"ukjent" fordi ikke mainstreamsjapper som komplett selger det ?.. kom deg ut litt :p

Lenke til kommentar

Ahhh.. forbanna tøsgjeng. Sa "ukjent" fordi det ikke er mange som kjenner til dem, og de er ikke akkurat mainstream merker nei. Vurderte faktisk selv å skaffe meg et soyo kort, men i tilfelle det skulle komme problemer så valgte jeg heller Asus fordi jeg har hatt gode erfaringer med det. :smile:

Multicom er langt ifra en god webshop om du spør meg, men det er min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...