Pozzolan Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Hei Jeg kjøpte et 6800GT ultra/2400 demobrukt Jeg kan spille spill som Wolfenstein Enemy-Territory glatt men når jeg fyrer opp BF2 og starter å spille så får jeg masse artifacts uten overklokking. Kan problemet være for lite strøm? Det fulgte med en fire pins forgrener. Det er to hunn og en hann på den men er ikke meningen at det skal være omvendt slik at kortet får mere strøm? Jeg har null peiling på dette så jeg håper på svar! MVH Kenneth Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Hvilken strømforsyning har du? Det er to strømkontakter til det 6800-ultrakortet, pass på at begge er koblet til. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Det er bare en strømkontakt på kortet så er du sikker på dette? Kan det være en produksjonsfeil? Jeg har en chieftec 340W strømforsyning såecs i signatur. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Der var jeg litt rask, ser du har et GT-kort. Da er det bare en strømkontakt. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Kan problemet være for lite strøm? Det fulgte med en fire pins forgrener. Det er to hunn og en hann på den men er ikke meningen at det skal være omvendt slik at kortet får mere strøm? Er gjort slik i tilfelle du ikke har noen ledig molex kontakt, den gjør om en til to Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Da vet jeg det. Så hva kan problemet være? Er det produksjonsfeil eller kan det være noe annet? MVH Kenneth Lenke til kommentar
BKB Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Kan vel være at det rett i slett blir for varmt. Har du god luftstrøm i kabinettet? Sjekk hvor mye idle temp er, eventuelt kjør en stresstest på skjermkortet for å sjekke hvor varm den kan bli før artifactene kommer. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Det er nok ikke tempen. Den overstiger aldri 60 Grader. Kabinettet er åpent så det skal være god luftstrøm. Jeg får artifacts med en gang spillet er ferdig å loade en bane og jeg skal velge lag og alt det der. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 trur nok ikke dette er en produksjons feil.... men prøv å still oppløsningen til noe høyere jeg har en kammerat som fikk samme problem hvor mange spill fungerte men fikk mye artifacts i et annent. så stildte han opp oppløsningen så funka det...det er rart men men. dette var da med et 7800gt kort og et spill som heter shell shock eller no slikt. men det kan jo funke.' vis ikke så vil jeg tru det rett og slett blir for varmt som nevnt tidligere Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Jeg har på max oppløsning på min LCD som er 1024*768 Jeg kan nevne at jeg får artifacts når jeg skulle teste 3dmark. Temp skal ikke være noe problem tror jeg da tempen aldri overstiger 60grader på load. MVH Kenneth Lenke til kommentar
dTd Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 ok. men jeg TRUR at gainward "klokker" kortene sine litt så det kan være årsaken... er ikke sikker da Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Jeg har testet litt med 350/1000 men jeg har fortsatt artifacts. Hvist ingen har flere forslag så sender jeg kortet i retur. Takker for all hjelp og alle svar! MVH Kenneth Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Et par siste forslag: Kan kjøleren være skrudd for hardt på? Er 2d og 3d frekvens like? Det kan du sjekke i driverinnstillingene. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg har ikke rørt kjøleren så den burde være ok. Jeg har prøvd med like og ulike frekvenser men det fungerer fortsatt ikke:s Takker for hjelp!! MVH Kenneth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå