Gå til innhold

6800GT ultra/2400 og artifacts

Pozzolan

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte et 6800GT ultra/2400 demobrukt

Jeg kan spille spill som Wolfenstein Enemy-Territory glatt men når jeg fyrer opp BF2 og starter å spille så får jeg masse artifacts uten overklokking.

Kan problemet være for lite strøm? Det fulgte med en fire pins forgrener. Det er to hunn og en hann på den men er ikke meningen at det skal være omvendt slik at kortet får mere strøm?

Jeg har null peiling på dette så jeg håper på svar!

MVH

Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan problemet være for lite strøm? Det fulgte med en fire pins forgrener. Det er to hunn og en hann på den men er ikke meningen at det skal være omvendt slik at kortet får mere strøm?

Er gjort slik i tilfelle du ikke har noen ledig molex kontakt, den gjør om en til to :yes:

Lenke til kommentar

Kan vel være at det rett i slett blir for varmt. Har du god luftstrøm i kabinettet? Sjekk hvor mye idle temp er, eventuelt kjør en stresstest på skjermkortet for å sjekke hvor varm den kan bli før artifactene kommer.

Lenke til kommentar

trur nok ikke dette er en produksjons feil.... men prøv å still oppløsningen til noe høyere

jeg har en kammerat som fikk samme problem hvor mange spill fungerte men fikk mye artifacts i et annent. så stildte han opp oppløsningen så funka det...det er rart men men.

dette var da med et 7800gt kort og et spill som heter shell shock eller no slikt. men det kan jo funke.'

vis ikke så vil jeg tru det rett og slett blir for varmt som nevnt tidligere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...