wannebeneewbie Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Skal legge inn nytt OS , men får melding om :This program cannot be run in DOS mode. skriver INSTALL Har prøvd både a,c,d,e,f Etter en stund når jeg prøver igjen får jeg feilmelding: CDR101:Not ready reading drive F Abort,Retry,Fail? Flaut , men jeg kommer ingen vei. Please help. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Hvilket OS? De aller fleste Windows-CD-er er bootbare. Dvs. at du må inn i Bios og forandre boot-rekkefølgen, hvis den ikke er korrekt. Det er også avhengig av at PC-en din ikke er for gammel. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Riktig som borre sier. Du kan eventuelt bruke boot-disketter... Lenke til kommentar
aNti hero Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Er det windows 2000 / XP kjør slik: inn på cd.rom'n (E: er cd-rom i eks..): E: cd i386 winnt <-- starter install fra dos Lenke til kommentar
wannebeneewbie Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 Xp er OS. Da det er en stund siden sist dette ble gjort har det meste forsvunnet ut av CPU min.(my head) Er nå inne i BIOS hvor det kan velges first boot device =floopy, second=cdrom, third =hdd Hva nå? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 sett inn xp cd`en din og restart så skal den boote på cd`en din dersom den ikke gjøre det så ta en tur på http://bootdisk.com/ og down xp bootdisk saken... det skulle du egentlig ikke trenge siden xp er bootabel.. det er ikke install du bruker for å installe det heller.. hmm.. glemte det men er det ikke cd i386, winnt da?? var det på win2k.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Prøv å disable alle andre b00table ting som står i BIOS untatt den CD-rom/brenneren/DVD-spilleren som OS-plata ligger. /me hadde det slik på forige HK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå