Hidden Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Bruker: Windows 2000 Professional Nei, det er ikke min maskin. Jeg har tatt en titt. Etter oppstart lager harddisken en ganske stygg lyd hvorpå det tar en lang stund før en blåskjerm spretter opp med beskjed om at det muligens kan være et virus eller HD problemer. Lyden kan best beskrives som at floppydrevet leter etter diskett som ikke er der, bare kraftigere. Den opphører etter en kort stund. Nå har jeg ingen peiling på hvordan en kommer seg inni BIOS´en på en Compaq Presario, og når jeg la inn Win2k CD´en fikk jeg beskjed om at boot sektor ikke kunne sjekkes for signatur - men installasjonsrutinen fortsatte som normalt etter det. Kan noen fortelle meg hva de tror er feil? Han har en del ting på den HD´en som helst ikke bør gå tapt. Jeg er helt på vidda selv her, har aldri opplevd noe slikt. EDIT: Jeg fant ut av tilgangen til BIOS (trykk F10 når Compaq logoen vises samtidig som en fet markør blinker i øvre høyre hjørne). Vel, den BIOS´en var temmelig sparsom.. Satte til default og exit, rebootet. RRR-RRRR-RRR-RRR .. samme problem. EDIT #2: Boot disk (de 4 floppy diskettene) funker ikke. Får "I/O error" beskjed på skjermen. Er fremdeles helt på vidda her.. skal prøve format fra Win2k CD´en, da installasjonsrutingen vitterlig virker å fungere. EDIT #3: Prøvde safe mode, kjørte CHKDSK og alt virker så forbannet såre vel! >:-/ Ifølge oversikten er det 0 (zero) bad sectors på disken hans. Hvilket gjør meg småforbannet da jeg håpet å ha funnet feilen.. Men det er jo en god ting da; Dataene er der ennå og det er noe annet som er galt. Kanskje en FDISK MBR ? [ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-08-18 15:14 ] Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 A-HA! Fikset det! haha.. Ønsker å takke: Meg selv, for enestående tålmodighet og selvhjelp samt riktig bruk av søkemotorer på internet og sjekking i Safe mode. Systemet er oppe og går igjen hos ham, alt i orden Jeg kunne ikke dy meg, måtte spørre ham: "Ok, sjekk eller kredittkort?" :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå