Jdronnen Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Heisann! Jeg skal kjøpe meg bærbar, og jeg lurer på hvilket av disse kortene som er det beste/raskeste? -Jeg vil komme til å bruke denne pc`en til mest skolearbeid, (dvs. Word,Adobe Photoshop) -Men vil også brukes til litt spilling, for det meste World of warcraft. Kortene: nVidia 6600 MXM 128MB ATI M11 Radeon 9700 128MB Hva om jeg hiver på: ATI Mobility Radeon X700 - 64 MB PCI Express Hvilket av disse 3 kortene er det beste ?? Gjerne gi meg URL til tester av kortene, og GJERNE tester der disse 2 kortene er mot hverandre! Takker for alle svar! PS! HASTER LITT! Endret 4. oktober 2005 av Jdronnen Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Nvida 6600 er MYE bedre enn Radeon 9700. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Litt bedre forklaring! Go6600 og X700 yter på det gjevne, og er ca 70% raskere en 9700 Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 det som er greitt med GF6600Go kortet, er at det er utbyttbar. altså MXM utgave. Så om du vill og finner tak i 6800 kort eller 7800 Go kort så kan du bytte om du vill. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 det som er greitt med GF6600Go kortet, er at det er utbyttbar. altså MXM utgave. Så om du vill og finner tak i 6800 kort eller 7800 Go kort så kan du bytte om du vill. Men da mister man garantien da.... eneste som er litt dumt Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 det som er greitt med GF6600Go kortet, er at det er utbyttbar. altså MXM utgave. Så om du vill og finner tak i 6800 kort eller 7800 Go kort så kan du bytte om du vill. Nå må du slutte å lure folk til å tro at det er så enkelt å bytte skjermkort på bærbare. Ja jeg vet om MXM/AXIOM. Du kan ikke bytte fra 6600 til 6800 eller 7800. Det er mange faktorer som kommer inn her. Har du hørt eller lest om noen som f.eks har byttet skjermkort på sin Aopen 1559? Du kan ikke putte inn 6800/7800 i en bærbar som har 6600. Husk på varmeutvikling osv. Du hadde endt opp med å grille pcen din. Det vil du vel ikke? Så gjør gjerne litt research neste gang før du poster det du postet igjen. For du er helt på bærbar mener jeg. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Jeg har ikke sagt om hvordan det vill gå, jeg har sagt at man har mulighet til det med MXM løsningen. Ett 7800 kort har mindre varmeutvikling enn ett 6800 kort, dermed er det ikke så langt i fra ett 6600 kort. Det du risikerer er en vifte som starter litt oftere. Har aldri sagt at det er en enkel sak, har bare sagt at man har muligheten til det. Endret 5. oktober 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 det som er greitt med GF6600Go kortet, er at det er utbyttbar. altså MXM utgave. Så om du vill og finner tak i 6800 kort eller 7800 Go kort så kan du bytte om du vill. ikke får å fyre mer opp i diskusjonen her. Men når du leser det du skriver der, så høres det veldig enkelt ut. Og någen som kanskje ikke har så peiling kan forstå det slikt som at det er akkurat like enkelt så å skifte grafikk kort i en bærbar som i ein stasjonær. Så du bør kanskje ta med ka du risikere viss du skifter, og at det faktisk ikke er så veldig enkelt. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg har ikke sagt om hvordan det vill gå, jeg har sagt at man har mulighet til det med MXM løsningen. Ett 7800 kort har mindre varmeutvikling enn ett 6800 kort, dermed er det ikke så langt i fra ett 6600 kort. Det du risikerer er en vifte som starter litt oftere. Har aldri sagt at det er en enkel sak, har bare sagt at man har muligheten til det. Og igjen så får du det til å høre så enkelt ut. Nå skal jeg gi deg et eksempel. Du har sikkert hørt om Dell i9300. Man kan bytte ut 6800 med 6800 ultra, men da må man gjøre noen modifikasjoner. Man må f.eks ha heatsink fra en maskin som har 6800 ultra, også er det snakk om bios osv osv. Du må også ha strømforsyner som er sterkere enn det originale som fulgte med. Så det er ikke så enkelt som du tror. Og nei, du er virkelig på bærtur når du mener at 7800 ikke er langt fra et 6600 kort. Det er jo helt på tur. Du bør lese litt på nett og se om du kan få det inn i hodet at det ikke er så enkelt som du tror. Bare fordi noen 6600 skjermkort har MXM standarden så kan du ikke bytte det ut med 7800 som er mye kraftigere skjermkort. Hadde det vært stasjonær så hadde det vært enklere, men nå snakker vi om bærbare der kjøleløsninger ikke er som på stasjonære. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Greitt, var ikke klar over di andre tingene man må gjøre om man vil ta større bytte av skjermkort generasjon. Men varmen er ikke ett problem, da 78xx serien produserer mindre varme enn 68xx serien. Men sorry for at jeg gjorde utrykk for at det var enkelt. Men greitt at folk sier i fra, men si i fra på en skikkelig måte (hint: Eulogy) Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Si fra på en skikkelig måte? Jeg gjør faktisk det. Mener du at det blir for tøft for deg å lese det jeg skriver? Isåfall kan du bare ignorere hva jeg skriver, er ikke verre enn det. Når det gjelder varme. 6800 utvikler vel mer varme enn 6600 hva? Hvorfor tror du det er ingen bærbare på 15" som har bedre skjermkort enn X700 og 6600? Bare fordi 7800 utvikler mindre varme enn 6800, slik som du sier, men jeg har lest at de blir like varme, så betyr det ikke at man automatisk kan putte den i en bærbar som har 6600. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå