Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

active/passiv i DC++

Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp et nettverk hjemme, har pc'en bak 2 routere. Har firstmile linje med zyxel router + en router jeg kjøpte på clas ohlson(ne-4904sx). siste routeren deler til pc og bærbar/xbox.

Alt fungerer greit, bortsett fra DC++

Har faktisk tilsynelatende klart å få active til å fungere med disse 2 routerne, men er ikke sikker på om jeg reelt sett er i active. Får elendig med treff på filer som det burde vært masse treff på.

Kan man stå i active i settings, og likevel være i passiv? er det en mulighet å finne ut hva slags status man har i en hub?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 rutere etter hverandre skaper gjerne mye kluss. det som skjer er at du må slippe gjennom signalene fra dc serveren til pc'en på nettverket ditt. dersom du har 2 rutere må du videresende først fra den ene til den andre, og så fra den andre til pc'en din.

jeg vil anbefale at du kjøper en switch istedetfor. denne deler ut tilkoblingen til zyxelen til de andre pc'ene. du trenger da kun å åpne for trafikk i zyxelen.

eventuelt kan du bruke den siste ruteren som ren switch. dette gjøres ved at du kobler ut dhcp serveren på den, og at du kobler til ledninga fra zyxelen på utgangen der du vanligvis kobler på pc'ene (ikke på inngangen som står for seg selv). det kan hende du må ha en krysset nettverkskabel for å få dette til å fungere :)

hth

MrM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...