Pysj Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Mobil kredittsjekk En ny svensk SMS-tjeneste lar deg kredittsjekke naboen på hytta i Sverige rett på mobilen, uten at han selv får vite noe om det. Les artikkelen her Lenke til kommentar
kvakkster Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Den største fordelen for nysskjerrige svensker er kanskje det faktum at de som kredittsjekkes ikke mottar noen som helst informasjon om det. Når du registrerer deg, må du imidlertid love at opplysningene du mottar brukes i forbindelse med næringsvirksomhet. Det staves faktisk nysgjerrig Lenke til kommentar
Pysj Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Det staves faktisk nysgjerrig Det gjør faktisk det. Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Har verden blitt gal? Nå vet ikke jeg nok om svenske lover, men slikt kan da virkelig ikke være lov? En ting er at hvem som helst tosk kan sjekke kreditten din, noe som i seg selv er meget alvorlig. Men for det andre så for ikke personen vite at hun/han sjekkes. Dette er 2 ting som er temmelig alvorlig, i mine øyne. Dette burde egentlig være kriminelt, og man skal ikke se bortifra at det blir det dersom det blir nok debatt om det. Dette er mer alvorlig enn publisering av skattelistene, som jeg forøvrig også er imot. Endret 4. oktober 2005 av LioKaiser Lenke til kommentar
Pysj Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Hei Det var en liten misforståelse på gang der, det er faktisk bare bedrifter som har muligheten til å få tilsendt kredittsjekk på SMS. Beklager, jeg har nå rettet det. Personlig synes jeg likevel det er besyndelig at de som sjekkes ikke får beskjed om dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg