betterman Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Skal jo ikke være mulig, hehe Fikk forresten bekrefta at mitt kort er pakket og sendt også, fra MPX Endelig(!) fått tak i dette kortet, hehe Endret 21. oktober 2005 av betterman Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Men hadde mpx 2 asus top kort? Det sto kun en på lagerstatus, men bårde du og Wooho fikk kortet tilsendt... Hmmm, litt rart. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) De hadde 2 stk på lager da jeg bestilte, så hadde de 2 eller 4 var det, de hadde på fjernlager. Alt i alt hadde de 4-5 kort i alt totalt. Endret 21. oktober 2005 av Wooho Lenke til kommentar
betterman Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Da jeg sjekka, altså på onsdag, så hadde de 2 kort inne, hvor ett var reservert meg væffal, ut ifra ordrestatusen min hos MPX. Gikk rimelig fort de korta gitt... Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Og vips så hadde jeg bestilt meg 2 av top-kortene Lenke til kommentar
betterman Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Hvorfra Flesnes? Kan legge til at www.specialtech.com har kortet inne, det er en britisk nettbutikk som shipper til hele europa. Og prisen på TOP-kortet der er faktisk bedre enn de fleste nettbutikker her til lands. Men så må frakt og tollavgifter medregnes i prisen oxo. Så det kan jo være en løsning for de som absolutt må ha kortet innen rimelig kort tid Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Det bildet som drittsekk har linket er total fake, photo shopp, klipp ut bordplata å lim over, vips er enda mer av kortet saget vekk, men morsom spøk (gammel dog vært oppe før) Leste de første sidene å bet meg merke i at ingen nevner Gainwards gtx gs som jeg selv har, den har 490 - 1300 men jeg har hele tiden kjørt på 490 - 1350 uten problemer, men det er dyrt. (følger med et programm der du kjører det i enchanted mode med garantien i behold) Men siden det er bedre kjøler på asus kortet kan du nokk klokke det høyre selv Endret 23. oktober 2005 av simalarion Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Dette TOP kortet skal jeg ha meg selv, men må pent vente til jeg får inn penger 10/11. Er lenge siden jeg har vært inne på dette forumet, og en god stund siden jeg har holdt meg oppdatert på hardware fronten når det kommer til PC, men hvordan er 7800GTX i forhold til de kommende X1800XT(eller om det var XL) kortene fra ATI? Lest et og annet om at disse kortene fra ATI i X1000 serien vistnok skal være skuffende ytelsesmessig i forhold til nVIDIA sine kort i 7800 serien. Og X1000 serien skal visst "lagge" litt i OpenGL spill som f.eks. Doom3 og Quake4?! Hvis det er tilfelle, så kan de kommende ATI kortene ryke og reise, siden jeg nå holder på å skal bygge meg en maskin med best ytelse med spesielt tanke på Quake 4. Uansett, får håpe disse Asus 7800GTX TOP kortene er tilgjengelig når jeg begynner å pumpe ut ordre sånn ca fra 10 nov etter nye deler. Endret 23. oktober 2005 av fomlepung Lenke til kommentar
betterman Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Dette TOP kortet skal jeg ha meg selv, men må pent vente til jeg får inn penger 10/11.Er lenge siden jeg har vært inne på dette forumet, og en god stund siden jeg har holdt meg oppdatert på hardware fronten når det kommer til PC, men hvordan er 7800GTX i forhold til de kommende X1800XT(eller om det var XL) kortene fra ATI? Lest et og annet om at disse kortene fra ATI i X1000 serien vistnok skal være skuffende ytelsesmessig i forhold til nVIDIA sine kort i 7800 serien. Og X1000 serien skal visst "lagge" litt i OpenGL spill som f.eks. Doom3 og Quake4?! Hvis det er tilfelle, så kan de kommende ATI kortene ryke og reise, siden jeg nå holder på å skal bygge meg en maskin med best ytelse med spesielt tanke på Quake 4. Uansett, får håpe disse Asus 7800GTX TOP kortene er tilgjengelig når jeg begynner å pumpe ut ordre sånn ca fra 10 nov etter nye deler. 5050087[/snapback] Siden Ati sine toppkort (xt) mest sannsynlig ikke vil være tilgjengelig før etter nyåret, så er nok Nvidia det beste valget for deg. Det er pr dags dato få hovedkort med crossfire-støtte, og relativt få tester som omfatter nvidia og ati sine kort mot hverandre. Ati har rett og slett bæsja på leggen med å annonsere kortene sine så sent, og som mange sier, nytter ikke å ha det beste kortet på papiret når ingen kan dra nytte av det... Dessuten vil nok Nvidia komme med noe spennende om ikke så altfor lenge som jeg personlig vil tro danker ut Ati sine kort igjen. Tenker da på en 512mb versjon av gtx som vil bli x1800 xt 512mb sin motstander. Ati kommer på etterskudd over hele fjøla her, noe nettopp Nvidia, og ikke minst oss, drar nytte av. Siden du skal gå til anskaffelse av komponenter i begynnelsen av november, så faller valget naturlig på Nvidia sine toppkort, nettopp fordi de har etablert seg på markedet med sine kort og scorer meget bra på samtlige tester som er gjennomført. Så for din del så vil jeg si at Ati skal du bare droppe, så fremst du ikke er en spesiell fanboi og bare må ha Ati... Ble litt mye rabling her, så får håpe jeg ikke har gjentatt meg mange ganger, hehe. Kan fort skje at hånda blir litt tregere enn topplokket også, og dermed utelater litt vesentlig info, men det ordner vi med en edit etter hvert Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hvorfra Flesnes? Kan legge til at www.specialtech.com har kortet inne, det er en britisk nettbutikk som shipper til hele europa. Og prisen på TOP-kortet der er faktisk bedre enn de fleste nettbutikker her til lands. Men så må frakt og tollavgifter medregnes i prisen oxo. Så det kan jo være en løsning for de som absolutt må ha kortet innen rimelig kort tid 5049849[/snapback] Jeg bor i Italia, så mesteparten ble kjøpt inn fra div. nettbutikker der nede. Totalt sendte jeg avgårde denne bestillingen på lørdag: Skjerm: Dell 2005FPW (20') Kabinett: Lian-Li PC-V2000 plus GFX: 2 x Asus GeForce 7800GTX 256MB TOP Hovedkort: Asus A8N-SLI Premium CPU: Athlon64 3700+ 2.4GHz./1MB/1000/SanDiego RAM: OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz PSU: Tagan Easycon: Tagan Strømforsyning ATX 580W 2force TG580-U22, Dual Fan, 2XPCI-E, 20/24pin HDD: 2 x 74 Gb Raptor-disker 2 x HITACHI 250 GB 7200 rpm SATA150/8MB MUS: Logitech G5 Kjøling: Zalman reserator+ Alt dette kun for å få spilt litt BF2... Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Men så må frakt og tollavgifter medregnes i prisen oxo. Det er ikke toll på datakomponenter i Norge Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Jeg bor i Italia, så mesteparten ble kjøpt inn fra div. nettbutikker der nede.Totalt sendte jeg avgårde denne bestillingen på lørdag: Skjerm: Dell 2005FPW (20') Kabinett: Lian-Li PC-V2000 plus GFX: 2 x Asus GeForce 7800GTX 256MB TOP Hovedkort: Asus A8N-SLI Premium CPU: Athlon64 3700+ 2.4GHz./1MB/1000/SanDiego RAM: OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz PSU: Tagan Easycon: Tagan Strømforsyning ATX 580W 2force TG580-U22, Dual Fan, 2XPCI-E, 20/24pin HDD: 2 x 74 Gb Raptor-disker 2 x HITACHI 250 GB 7200 rpm SATA150/8MB MUS: Logitech G5 Kjøling: Zalman reserator+ Alt dette kun for å få spilt litt BF2... 5050969[/snapback] SYKE greier, du har nok pc en god stund framover jah... Endret 24. oktober 2005 av MasterMind2k Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Noen av dere som kjenner til om det er et hovedkort som er "SLI klart" for Intel CPU'er? Altså da tenker jeg på et HK som er noe ala det samme som Asus A8N-SLI Premium, men i stede for AMD så er det for Intel? ("Die hard" intel og nVIDIA fan ) Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Noen av dere som kjenner til om det er et hovedkort som er "SLI klart" for Intel CPU'er? Altså da tenker jeg på et HK som er noe ala det samme som Asus A8N-SLI Premium, men i stede for AMD så er det for Intel?("Die hard" intel og nVIDIA fan ) 5053032[/snapback] Ja... Sjekk prisguiden. Endret 24. oktober 2005 av Elensar Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Vel, jeg spurte bare om det var noen som visste om et SLI HK for Intel CPU'er uten at jeg slapp å måtte lete meg igjennom en lignende guide. Men takk for linke anyways Endret 24. oktober 2005 av fomlepung Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 ser her at databutikken har det top kortet til Asus http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=ASN78GTXTOP Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 He he fikk mitt GFX Top kort i dag og gledet meg som en ung emen den nye PC`en har takket for kvelden. Litt krapy bilde, men må bare påpeke at dette er et monster kort og tar mye plass, samt at den pakken den kom i var og så syk stor. Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 bortkastet penger, dette er for dyrt i forhold til smaken... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hva er forresten spesifikasjoner på de top-kortene ? Og kjøler den digre kjøleren også rammen ? Har de montert noe ramkjøling på andre siden av kortet også ? Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Beklager hvis dette er tatt opp. Men er dette en stillegående kjøler? Ser veldig bråkete ut synes nå jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå