Wappi Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Hey jeg skal ha Lan. Jeg har en server pc. Men hva serverer bør jeg kjøre på ett lan? Skal ha internett og ca 40 stk. Hva serverer og hvordan sette de opp. Kjører Windows Server 2003 Lenke til kommentar
Uluen Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Du har server men lurer på hvilken server du skal bruke? Spør du om hvilke spill serveren skal kjøre..? Disse 40 som er invitert til LAN'et ditt har vel noen ønsker antar jeg? Lenke til kommentar
Wappi Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Heehe mener ikke spill serveren men andre serveren som jeg må ha. Sånn greier for og holde orden og få alt til og virke og sånt Lenke til kommentar
Uluen Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Det er lettere å svare om du formulerer deg bedre... Mener du en brannmur? En switch? Sånn greier for og holde orden og få alt til og virke og sånt Eh? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Server = tjener = maskin som gjør andre maskiner "en tjeneste" La meg forslå : - DHCP tjeneste som gir alle PC'ne en IP adresse. - DNS tjeneste som oversetter mellom adresse-navn og IP adresse. - Sentralisert AntiVirus. - Sentralisert brannmur (dersom LAN skal ha trafikk inn/ut mot internet). Andre ting ? Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Sånn greier for og holde orden og få alt til og virke og sånt Bra formulert Uansett, for at alt skal virke på et LAN så må du hvertfall ha en DHCP server, altså en som deler ut IP adresser til alle deltagerene på lanet. En brannmur er vel også noe du trenger. Edit: BearCat var litt raskere en meg der ja Endret 5. oktober 2005 av kuroger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå