Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny motor i corsa b

t0ggler

Anbefalte innlegg

Har lenge ønsket meg en opel corsa b, først og fremst pga utallige stylingmuligheter. Men etter litt undersøkelser fant jeg at 1,6 liter var største motorvolum. Poenget er at jeg gjerne skulle hatt litt større motor, og lurte på mulighetene for å bytte motor, problemene det kan by på, priser på brukt motor, hvor jeg finner dem. Og ikke minst regler og forskrifter for slike modifikasjoner.

EDIT: Er det noen sider hvor jeg kan lese mer om emnet?

Takker for alle tips!

Mvh Øyvind

Endret av oeylille
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ombygging av Corsa er ganske populært i tyskland ihvertfall. Vet om en del her til lands også. 2,0l 16V C20XE (Fra Vectra, calibra, kadett) C20LET (Fra Calibra turbo og vectra) er også brukt, tror det skal være ihvertfall en sånn som er godkjent i norge. En LET motor får du fra 15-25.000,- 6-Trinns kasse fra Turbo ligger på ca 6000,- (kan sikkert bruke vanlig 5 trinns også som er billigere)

kiv.jpg

Bilde av en med LET ++++++++ her men denne tror jeg ikke er godkjent riktig ennå.

For ombyggingsdeler sjekk:

MWI

Har skaffer det meste av ombyggingsdeler osv.

Lenke til kommentar

Vil nok først og fremst satse på 2,0l 16V C20XE (Fra Vectra, calibra, kadett) da det er det mest naturlige valget, og det er gjort før (av andre). Har ikke tenkt til å "bygge ny bil" hehe :D. Så en forutsetning er at det ikke må kappes og sveises så mye...

Endret av oeylille
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

Er tilbake med noen nye spørsmål.

Punkt 1: Spiller det noen rolle hva slags motor som sitter i corsa'n fra før? (Eks: 1,0 8V vs. 1,6 16V)

Punkt 2: Når jeg bytter motor, og (i dette tilfellet) øker motorvolumet, er det flere ting som bør/må byttes for at resultatet skal bli bra da?

Ellers interessert i alt av råd/tips...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...