guggen45 Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Har en komis som har kjøpt et ASUS P4S533 hovedkort som han ikke for opp og gå. Har fått hele pc hjem til meg. Power kablen fra poweret skal på den hvite breie kontakten på hovedkortet ikke noe problem. Men de er to kobblinger til på hovedkortet som muligens må ha spenning. Den ene sokklen er den samme som man kobbler til en HD på og den herer AUX12V1 og den ander heter ATX12V1 Skal begge disse også ha spenning. Mulig at man må ha et nytt power med den firkantede hvite pluggen (ATX12V1)på for og få Pentium 4 kortet opp og gå. Har aldri satt opp et P4 kort så dette skjønner jeg ikke noe av. Har dere noen forslag til dette problemet. Hilsen Kåre Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Quote: Power kablen fra poweret skal på den hvite breie kontakten på hovedkortet ikke noe problem. Men de er to kobblinger til på hovedkortet som muligens må ha spenning.Den ene sokklen er den samme som man kobbler til en HD på og den herer AUX12V1 og den ander heter ATX12V1Skal begge disse også ha spenning.Mulig at man må ha et nytt power med den firkantede hvite pluggen (ATX12V1)på for og få Pentium 4 kortet opp og gå. Det står iallefall klart i manualen at spenning må kobles på ATX12V1 plugge ( den firkantede ) for at prosessoren skal få nok. Jeg fikk startet og kjørt systemet uten denne med P4 2GHZ, men det ville kanskje ikke gått noe særlig i lengden. Lenke til kommentar
guggen45 Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 Takk for svaret. De som skjer er at PC ikke starter opp. Viften i powret går bare en runde og ikke mere. Ellers virker ingen ting og alt er dødt. Syntes de med strøm kabler til hovedkortet virket noe utydlig. Har noen ander noen gode forslag Hilsen Kåre Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 På Asuskortet er det ikke problem å bruke strømforsyning som ikke har P4-kontakten. Det er derfor det er en kontakt av samme typen som den på strømforsyningen (ganske smart av Asus faktisk). Du skal bare bruke den ene av disse 2 kontaktene, og når du ikke har en strømforsyning med P4-kontakt, så er valget svært enkelt. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Sjekk bak hovedkortet at ingen av festeskruene fra det gamle hovedkortet står og tar borti bak på det nye slik at det skaper kortslutning. Dette er faktisk en av de hyppigeste feilene ved oppgradering av gamle systemer. Dette gir akkurat slike symptomer du her beskriver. -KJ Lenke til kommentar
fAight Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 pass også på at du har brukt riktige skruer :smile: ikke for store, skruehodet skal holde seg innenfor en oppmerket sirkel på HK'et. Problemet deres høres veldig en annen post som akkurat har blitt løst her på forumet Lenke til kommentar
guggen45 Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 Menge takk for alle svar. Fikk endlig snakket med Komplett support i dag og de sa at jeg måtte kobble til strøm på alle 3 sokklene. Jeg dro og kjøpte et 350 watt med kabel for P4 og kobblet alle de tre kablene til og vips så virket aldt sammen. Takk for hjelpe og forsatt en god sommer Hilsen Kåre Lenke til kommentar
fAight Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 hei, det synes jeg var rart. Asus sier jo selv at du kun skal bruke en av dem. enten ordinær p4-plugg (liten firkant) eller deres EZ-plugg (lik strøm-plugg på hd og cd). Selv har bruker jeg bare den ordinære p4-pluggen. Funker som bare rakkern'! Prøv å ta av ez-pluggen, så skal du se at du ikke trenger den... Lenke til kommentar
John P. Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Jeg har et Asus P4T533-C. Hele poenget med EZ-plug'en til Asus, er jo at hvis du har en PSU(strømforsyning) fra før som ikke har P4 kontakten, kan du bruke en av de 'vanlige' kontaktene. Har du derimot en nyere PSU som støtter P4, er det bare å plugge inn den lille firkanta og den største flate kontakten. Jeg tror ikke det skader å ha i alle tre, men det er ikke nødvendig heller. Ok - dette var vel et "Jeg også!!" innlegg, men ville bare si at jeg var enig med de forrige. [ Denne Melding var redigert av: John P. på 2002-08-20 00:02 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå