Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor skal voltmeteret kobles?

apegryn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Sensoren" til voltmeteret skal koples til +12Volt. Helst den +12V-ledningen som har mest mulig direkte forbindelse til batteriet. Eller rett til batteriet (via sikring).

vel.... :hmm: det absolutt enkleste er jo bare og koble den til remoten på cdspilleren

Lenke til kommentar
"Sensoren" til voltmeteret skal koples til +12Volt. Helst den +12V-ledningen som har mest mulig direkte forbindelse til batteriet. Eller rett til batteriet (via sikring).

vel.... :hmm: det absolutt enkleste er jo bare og koble den til remoten på cdspilleren

Det er en mulighet, men voltmeteret skal jo helst måle ladespenningen fra dynamoen. Da er det en fordel å måle nærmest mulig den. Setter du den på remote så måler du jo bare nivået på remote'n. En egentlig totalt ubrukelig måling. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det er en mulighet, men voltmeteret skal jo helst måle ladespenningen fra dynamoen. Da er det en fordel å måle nærmest mulig den. Setter du den på remote så måler du jo bare nivået på remote'n. En egentlig totalt ubrukelig måling. :dontgetit:

joa stemmer nok det ja.....remoten er jo bare på 10volt el no sånt......tror jeg tenkte på no anna :blush:

Lenke til kommentar
Men om du vil ha det "profft" så kan du bruke remoten til å styre et rele som kopler voltmeteret til batteriet eller dynamoen.

tror det var no sånt jeg tenkte på.....for hvis man har det kobla til batteriet så vil det jo stå på hele tiden og sakte tappe bilen for strøm

Lenke til kommentar

Det stemmer. Og helst et sted som er hensiktsmessig å måle.

Det kan muligens være lurt å kople det på et sted som kun har spenning når tenniga er på. Jeg vet ikke hvor mye strøm et voltmeter trekker, men idéellt sett skal ikke voltmetre trekke strøm i det hele tatt. Mange biler har jo klokker som går uansett om bilen er i gang eller ikke.

Lenke til kommentar

yey jeg har lite digitalur ;) Skal se å få koblet det voltmeter i mårra da, så får vi se.

Men er det faktisk slik at noen har klokker som kun går når de kjører? Da må de jo stille den for hver eneste gang de skal bruke den :p Ikke mye lure i toppen de som lagde slike biler må jeg si.

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar
Men om du vil ha det "profft" så kan du bruke remoten til å styre et rele som kopler voltmeteret til batteriet eller dynamoen.

tror det var no sånt jeg tenkte på.....for hvis man har det kobla til batteriet så vil det jo stå på hele tiden og sakte tappe bilen for strøm

Bilen skal stå i halv eviget viss voltmeteret i det heile tatt skal klare å lade ut batteriet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...