Mad Pestilence Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Kjøpte en bærbar PC for ikke alt for lenge siden som skulle være en P3 800Mhz. Men alle mulige tester jeg kjører viser at den har en ytelse på 647Mhz. Prøver butikken å lure meg eller er ytelsen som butikken oppgir rettet mot Bærbare og derfor kan ikke testes med vanlige test prog som "SiSoft Sandra Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 To ting kan være galt her, enten SiSoft Sandra eller at du kjører testen uten å ha i strømpluggen. Hvis du har i strømpluggen så vil jeg anbefale deg å bruke WCPUID (vet ikke hvor du finner dette programmet, men du kan søke etter det på http://www.download.com) for mer nøykaktig måling av CPU hastigheten. Telcontar Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 I nye bærbare pentium maskiner, finnes det prosessorer med "speedstep" teknologi. Dette er kanskje årsaken til ditt "problem"? Dette innebærer at når du kjører på batteri, vil prosessoren "klokke" seg ned noen hakk for å spare strøm.. Denne funksjonen kan du justere/koble ut i BIOS og i kontrollpanel i Windows Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå