stoolman Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Fikk god hjelp av KAMERAT i går til å administrere flytende nitrogen..Nå skal det sies at jeg selv hadde håpt å få denne prosessoren opp i over 7ghz, men selv med 1,95 volt og ca -130 grader på prosessoren var det ikke mulig å komme over 6,2. Jeg kunne kjøre superPI helt opp til 6,1 ghz. Maksklokken på systemet ser dere under.. Det irriterende er jo dog at mye vil ha mer og f**n vil ha fler syndromet står sterkt hos meg.. Er forøyd med 6,2, men tross alt er jo dette ikke bra nok når 7ghz er målet... Uansett.. så har jo ingen andre i landet vært så høyt før da... Så får vi se hva morgendagen bringer.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Grattis!! Kom med noen mere tall da.. SuperPi? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 King Kong Stoolman! Hva ble resultatet i SuperPI ? Syns at den ikke vil mer, men tror det er mange cpuer rundt om i landet som kunne klart 7Ghz under rettte omstendigheter! Bare feile folk som har dem! Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Gratulerer.. Synd du ikke klarte 7GHz... Kan du ikke bare få noen til sponse en ny CPU som klarer 7GHz? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Bra klokk du har der! Er også spent på superpi! Kan du ikke kjøpe cpu som du vet at klokker godt? Hvos en her på forumet klarer syk score på vann f.eks.. Da klokker den vel og godt på minusgrader? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Er ikke 6G nok? Dessuten har han jo en CPU som har vet klokke bra, men ikke det lille ekstra! Lenke til kommentar
Sink Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 6ghz er slettes ikke i nærheten av nok hvis man er ute etter rekorder Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 6ghz er slettes ikke i nærheten av nok hvis man er ute etter rekorder Og hva er rekorden? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Du kan kose deg med å lese her Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Gratulerer så mye. Tror du målet nås med en lik CPU? Kanskje du får et mer klokkevennlig individ. Uansett sykt bra. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Var vel ikke gærnt det Stoolman.... Ahh... Den som hadde hatt den perfekte CPUen EDIT Klokker svensk Windows bedre? Endret 4. oktober 2005 av aspstein Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Var vel ikke gærnt det Stoolman.... Ahh... Den som hadde hatt den perfekte CPUen EDIT Klokker svensk Windows bedre? Hehe.. den var tilgjengelig for å si det sånn.. Jeg hadde ikke den aktuelle OS'et for hånden.. og måtte nøye meg med det som gikk an å få tak i.. PS: ring meg Aspstein.. Dealen med rammen er i orden.. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Skal gå løs på en 840 EE med nitro i morgen.. blir spennende å se hva den vil være med på. Etter det er det Dothan og 3D mark tid igjen.. kaldt og fint ute nå.. kanskje -120? Nå er det heller ikke lenge til GPU cascaden min er ferdig...Jeg skal opp på 45K! Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Må si at den 670 prosessoren begynner å irritere meg noe vanvittig... Så mange gode prosessorer som er laget av denne modellen.. og så må jeg selvfølgelig få en som stopper langt før de andre... Er på utkikk etter en ny prosessor av denne typen.. Skal også prøve 650 prosessoren min i morgen.. Ligger ikke noen verdensrekord på denne.. så da er jeg vel nødt til å prøve den under nitroen tenker jeg... Skulle ikke forundre meg en millimeter om denne går like høyt som 670 prosessoren.. Så.. det er mange prosjekter på gang for tiden.. Ser forresten ut som det vil bli en overklokkingsworkshop hos Digitalimpuls en eller annen gang nå før jul.. Hvis man lurer på noe om modding, isolering, fasekjøling O.L vil dette være plassen å være.. Kommer tilbake senere med tidspunkt og sted (Hvis DL sine lokaler ikke skulle egne seg...) Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Synd den ikke ville lengre da, men 6GHz er jo ikke småtteri. Gleder meg til resultatene med 650'en i morgen, da. Lykke til! Hvordan oppførte den seg i SuperPI egentlig? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Var vel ikke gærnt det Stoolman.... Ahh... Den som hadde hatt den perfekte CPUen EDIT Klokker svensk Windows bedre? Hehe.. den var tilgjengelig for å si det sånn.. Jeg hadde ikke den aktuelle OS'et for hånden.. og måtte nøye meg med det som gikk an å få tak i.. PS: ring meg Aspstein.. Dealen med rammen er i orden.. Åhh glede meg til ny RAM. Athlon cpuen min skal få litt å slite med nå tenker jeg... Men Digitalimpuls er ikke det i Trondheim? BTW Aldri gi deg Stoolman ALDRI!! Endret 4. oktober 2005 av aspstein Lenke til kommentar
Sink Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 6ghz er slettes ikke i nærheten av nok hvis man er ute etter rekorder Og hva er rekorden? Regner med at det er superpi 1m han er etter, http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=75828 Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Ser forresten ut som det vil bli en overklokkingsworkshop hos Digitalimpuls en eller annen gang nå før jul.. Hvis man lurer på noe om modding, isolering, fasekjøling O.L vil dette være plassen å være.. Kommer tilbake senere med tidspunkt og sted (Hvis DL sine lokaler ikke skulle egne seg...) Hva legger du i ordet overklokkingsworkshop? Dette høres jo meget intressant ut om man kan møtes og konkurrere litt, samt lære masse i samme slengen Så om du har noe mer info om konseptet så må du gjerne utbrodere litt... Også får jeg vel som vanlig ønske deg lykke til videre med rekordforsøk Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Vel.. Når det kommer til overklokkingsworkshopen er meningen at jeg skal vise voltmodding, isolering for ekstremkjøling, bruk av fasekjøling og Cascade samt benching med Tørris og LN2... Hele suppa egentlig... Det er mange som har ytret ønske om å se hvordan endel av disse tingene gjøres.. og dette er en ok måte å løse dette på.. Digital Impuls er jo den eneste butikken i Oslo som har et bra sortiment av hardware som egner seg til benching o.l... Derfor er de et naturlig valg.. Har kanskje litt å gjøre med at de sponser meg også da.. Og ja.. det er SuperPi 1M jeg jakter på.. er vel ingen hemmelighet lenger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå