Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Newbie angående wireless ADSL - Hjelp?

Anbefalte innlegg

Det er nå sånn at jeg har kommet til et punkt der det ikke er muligheter for fysisk kobling mellom telefonuttaket og PC-en min. Grunnen til dette er at i huset er det bare et telefonuttak, og det er ikke der jeg har mitt rom. Såklart går det ann å legge opp nye punkter, men wireless skulle vel funke flott det også? I tillegg så fryder forandringer :)

Distansen mellom rommene er veldig liten, da de ligger inntil hverandre. Fra telefonuttaket til PC-en min vil jeg si det er rundt 3-4 meter i luftlinje, og hvis jeg ikke "no-clipper" gjennom veggen så vil jeg si at avstanden blir rundt 6-7 meter. Men så kommer jeg til delen der jeg ikke kan noen ting, alt som har med wireless ADSL å gjøre. For det første så trenger jeg en anbefaling til hvilket wireless access point jeg bør kjøpe, leste litt på forumet og sitter vel igjen med meningen:

D-Link :thumbdown:

Linksys :thumbup:

Derfor tenkte jeg noe i denne retningen. Er det noe annet jeg trenger i tillegg til WAP-en? Også klarer jeg ikke helt å skjønne hvor jeg skal få dyttet inn ADSL-modemet i alt dette, så jeg ser for meg at WAP-en tar over jobben til ADSL-modemet, altså at jeg ikke får bruk for ADSL-modemet. Rett meg hvis jeg tar feil! Takker for all hjelp, eventuelt hvis dere ikke gidder skrive legg igjen en link for newbies angående emnet.

PS: Vet ikke om det har noe å si, men ISP-en er NextGenTel og linjen er Alpha 1000 (1000/250 Kbps). Det er iallefall foreløplig, mulig jeg oppgraderer etterhvert så ha dette i minnet når dere anbefaler WAP (hvis det i hele tatt er relevant).

Takker og bukker for all hjelp! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om mange har negative erfaringer med D-Link skyldes vel den ene trådløse ruteren, der feilen er blitt rettet siden folk var plaget med den.

Jeg personlig kan anbefale D-Link DGL-4300 Gaming Router. Den funker som besatt i NGT nettet. Jeg har lastet ned og samtidig spilt Savage mens min kjære har snakket i telefonen uten å bli plaget av noe som helst. Den ruteren er genial synes jeg, selv om jeg vet at enkelte/ganske mange plages i lyse sitt nett. Jeg får selv Lyse fra torsdag/fredag, så da skal jeg rapportere hvordan jeg opplever situasjonen med min trådløse ruter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...