RaptiCon Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Det er nå sånn at jeg har kommet til et punkt der det ikke er muligheter for fysisk kobling mellom telefonuttaket og PC-en min. Grunnen til dette er at i huset er det bare et telefonuttak, og det er ikke der jeg har mitt rom. Såklart går det ann å legge opp nye punkter, men wireless skulle vel funke flott det også? I tillegg så fryder forandringer Distansen mellom rommene er veldig liten, da de ligger inntil hverandre. Fra telefonuttaket til PC-en min vil jeg si det er rundt 3-4 meter i luftlinje, og hvis jeg ikke "no-clipper" gjennom veggen så vil jeg si at avstanden blir rundt 6-7 meter. Men så kommer jeg til delen der jeg ikke kan noen ting, alt som har med wireless ADSL å gjøre. For det første så trenger jeg en anbefaling til hvilket wireless access point jeg bør kjøpe, leste litt på forumet og sitter vel igjen med meningen: D-Link Linksys Derfor tenkte jeg noe i denne retningen. Er det noe annet jeg trenger i tillegg til WAP-en? Også klarer jeg ikke helt å skjønne hvor jeg skal få dyttet inn ADSL-modemet i alt dette, så jeg ser for meg at WAP-en tar over jobben til ADSL-modemet, altså at jeg ikke får bruk for ADSL-modemet. Rett meg hvis jeg tar feil! Takker for all hjelp, eventuelt hvis dere ikke gidder skrive legg igjen en link for newbies angående emnet. PS: Vet ikke om det har noe å si, men ISP-en er NextGenTel og linjen er Alpha 1000 (1000/250 Kbps). Det er iallefall foreløplig, mulig jeg oppgraderer etterhvert så ha dette i minnet når dere anbefaler WAP (hvis det i hele tatt er relevant). Takker og bukker for all hjelp! Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=c:36173;p:334244 kjøper heller den her hos stretto, har gode priser har selv ngt, gjør det sånn: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=354026&hl= Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Selv om mange har negative erfaringer med D-Link skyldes vel den ene trådløse ruteren, der feilen er blitt rettet siden folk var plaget med den. Jeg personlig kan anbefale D-Link DGL-4300 Gaming Router. Den funker som besatt i NGT nettet. Jeg har lastet ned og samtidig spilt Savage mens min kjære har snakket i telefonen uten å bli plaget av noe som helst. Den ruteren er genial synes jeg, selv om jeg vet at enkelte/ganske mange plages i lyse sitt nett. Jeg får selv Lyse fra torsdag/fredag, så da skal jeg rapportere hvordan jeg opplever situasjonen med min trådløse ruter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå