Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Hei. Jeg har et merkelig problem. I går var jeg så dum at jeg klarte å ødelegge BIOS når jeg skulle resette cmos. Men jeg var så smart at jeg heldigvis klarte å fikse dette problemet ved å bytte BIOS-brikken med en annen brikke fra et tilsvarende defekt hovedkort jeg hadde liggende. Etter dette byttet så fungerte alt utmerket og livet var fryd og gammen. Men det er her det merkelige problemet kommer inn. Når jeg skal sette meg ned foran pcen på morgenen i dag som hvilken som helst dag, så vil plutselig det ikke komme bildet på skjermen, og når jeg kobler til en slags LED-bracket som skal vise hva slags feil det er ved pcen min, så viser den den samme feilmeldingen som den gjorde i går. Jeg har resatt cmos opptil flere ganger uten nytte. Så det jeg egentlig lurer på om noen har en god ide til hvordan jeg kan fikse problemet uten å måtte bla opp flere lapper for et nytt hovedkort. Finnes det en mulighet for at komplett (der jeg kjøpte hovedkortet) kan sende meg en ny cmos brikke i posten? Er det noen som har en cmos brikke liggende her, send meg en PM Håper jeg får noen fornuftige svar på det merkelige problemet mitt. Mvh Det Dvergiske Kaffebord System spesifikasjoner: Amd 64 3000+ s754 Msi k8n neo Lenke til kommentar
mkon Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Nu va smart, nu var du kjempe smart Tror du burde ta en re-flash og om det ikke hjelper må du nok sende inn kortet til komplett slik at de fikser det. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Nu va smart, nu var du kjempe smart Tror du burde ta en re-flash og om det ikke hjelper må du nok sende inn kortet til komplett slik at de fikser det. Vet ikke om det er så kjempe smart å sende inn kortet da det er *kremt* ikke i helt orginal tilstand lenger... (har bare fikset litt slik at det ble mulig å montere vannkjølinga) Re-flash? Hva mener du med det? Jeg får jo ikke flashet bios når jeg ikke får noe skjermbilde. Hvis du mener reset så har jeg som sagt prøvd det uten resultat. Jaja, får vel sende en mail til komplett eller noe og spørre om de kan skaffe meg en cmos-brikke Lenke til kommentar
mkon Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Så du har "Lekt" med det ja Det kan alikvel være en mulighet å ta ut cmos batteriet og la kortet utlade seg i 1 time slik at det blir helt tomt. Verdt å teste. Ellers kan det hende komplett har et defekt kort liggende på lager så du får en cmos brikke, men jeg er tvilende til det. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Så du har "Lekt" med det ja Det kan alikvel være en mulighet å ta ut cmos batteriet og la kortet utlade seg i 1 time slik at det blir helt tomt. Verdt å teste. Ellers kan det hende komplett har et defekt kort liggende på lager så du får en cmos brikke, men jeg er tvilende til det. Ok, da skal jeg prøve å ta ut batteriet en stund. Håper det hjelper.... Har lite lyst til å måtte bytte hovedkort nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå