Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

2år gml bærbar...blir glovarm og skrur seg av...

Anbefalte innlegg

eller skjermen blir iallefall helt svart. Dette skjer særlig hvis pc'n står på et armlene eller ligger på fanget mitt eller oppå et bord. Under, der hvor viften der, blir den rimelig raskt veeeldig varm. Har oppdaga at hvis jeg setter noe under pcn, f.eks en fyrstikkeske, slik at vifta går i "friluft", så skjer ikke dette problemet.

dette irriterer meg mye, da pcen ble kjøpt i januar 04 og således ikke er så veldig gammel.. noen gode råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp slik trykkluft boks, akkurat som en lakkboks bare at den blåser luft. Den er fin for å fjerne lodotter fra vifte etc. ;) som sagt ovenfor :p pass på at du ikke gjør noe som kan fjerne en evt garanti. Men det kan hende vifta ikke fungere slik den gjorde + at det er aldri noen idè å sperre for pc`ens luftinntak:P

Endret av darkz
Lenke til kommentar

hmm okei ja i en tjukk ulltråd fra taket, da hadde jeg nok overgått meg selv :yes: cpu? det skal jeg da klare å finne ut av...hmm det er en toshiba satellite. 30?? kan det stemme...

hmm åsså står det celeron cpu 2.60 gHz, 480 mb ram...

hjalp det?

plis help....

Lenke til kommentar

annej!! jeg har jobbet en god del med bærbare og for å si det mildt. Ikke prøv å åpne den maskinen selv, gå heller til den butikken du kjøpte den, der får de litt mer info fra toshiba og vet hvordan de skal åpne den osv.

Mest sannsynelig så blir det rengjøring og en bios oppgradering. ;)

Lenke til kommentar

Jepp, ta den med til der du kjøpte den. Selv om det ikke er garanti er det slitsomt å skru i en laptop om du ikke har erfaring med det. En celeron skulle ikke bli så varm at den slåt seg av, men om kjølerenheten er dårlig så er det ikke rart. Se først etter synlige spor på utsiden av pc`en. Om det er mye støv i viftene eller i noen av luftinn/uttak

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...