xD^^ Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Hei. Jeg vet at det er mange som har ikke akuratt har få ikoner på skrivebordene. Her i denne tråden skal jeg prøve å forklare hvordan dere kan få vekk de dere ikke bruker, eller "gjemme" de slik at skrivebordet blir fint -- Første alternativ: Legge alle ikonene inn i startmenyen Ved å legge alle ikonene inn i starmenyen blir skrivebordet fint, og du får lett tak i ikonene Start med å høyreklikke på "Startknappen", velg "Åpne mappen All Users". Nå er du inne i start-menyen. Her kan du lage dine egne mapper. For eksempel "Programmer", "Spill" og "Nettverk". Slik ser min ut: ( De to siste er Trodenflesk og Hrisebro sine ) Det vinduet du ser øverst til høyre i det første bildet er mappen "All Users". Der har jeg laget mapper og lagt inn ikonene. -- Andre Alternativ: Sidebar og Objectdock Ett annet alternativ er å laste ned programmer for å "gjemme" ikonene. To av de mest bruke programmene er Sidebar og Objectdock. Sidebar Sidebar er på en måte en ny oppgavelinje der du kan bygge inn forskjellige ting som, media player, papirkurven, messenger og kalender. Jeg har dessverre ikke fått testet Sidebar, men vet at mange bruker den. Her kan Sidebar lastes ned. Objectdock Objectdock er en meny som kan autogjemmes. Du kan legge inn alle slags programmikoner der og du kan stille den inn til mange forskjellige ting. Den kan som sagt autogjemmes, den kan gjøres stor, liten og gjennomsiktig. Det finnes også forskjellige plugins som værstasjon. Dette er et helt vanlig eksempel på Objectdock. Her kan du slenge inn alle ikoner, og få den til å autohide. Lettvint. Her kan Objectdock lastes ned. -- Fjerne Papirkurven For å fjerne papirkurven kan du enten høyreklikke på skrivebordet, velge "Ordne ikoner etter" og fjerne haken på "Vis skrivebordsikoner". Eller. Laste ned TweakUI. -- Det var de alternativene som jeg vet om/anbefaler. Sikkert lots of Leif's. Endret 4. oktober 2005 av NorthGarden Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Vil bare nevne at jeg ikke bruker (den utrolig stygge) klassisk start-meny. Eller en fin guide. Endret 4. oktober 2005 av Tordenflesk Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Vil bare nevne at jeg ikke bruker (den utrolig stygge) klassisk start-meny. Eller en fin guide. Samme her. Kun 2 skrivebordsikoner - Min Datamaskin og Søppelkasse. Disse har gjennomsiktige ikoner slik at kun teksten synes. Da er det ryddig as. Men smak og behag dette da. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 NorthGarden hvor fikk du tak i den Theme? Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Det themet lastet jeg ned på www.Deviantart.com . Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Få link til themet da. den var pen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå