Gå til innhold

Overleve på vannmelon?

Anbefalte innlegg

Jeg tror man ville blitt ganske sulten av denne dietten. Men sett at man tar 50 vannmeloner, deler dem i 2 og lar dem tørke inn. Ta vil man få i seg en høyere prosentandel tørrstoff og dermed mer næring. Og man vil framdeles bare ha spist vannmelon.

Innvendinger på dette?

Sånn rent bortsett fra det å spise bakterie-infisert vannmelon som har ligget noen dager er en veldig fin måte å provosere fram diaré?

---

Hva skulle nå egentlig ligge igjen i tarmen? Tarminnholdet er for det meste en flytende "suppe", bortsett fra i den siste biten, og denne "suppen" tar med seg det meste. Så hvor skulle nå dette ligge igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var en mann som levde et år på poteter sier heimekunnskapslæreboka.

Hantok immidlertid fett og salttilskudd.

ehh det er en gigantisk forskjell på vannmelon og poteter

poteter har masse proteiner feks dessuten vitaminer men det har

vel vannmelon å

men skjønner ikke helt sammenligninga her jeg :hmm:

Lenke til kommentar

Sånn rent bortsett fra det å spise bakterie-infisert vannmelon som har ligget noen dager er en veldig fin måte å provosere fram diaré?

---

Hva skulle nå egentlig ligge igjen i tarmen? Tarminnholdet er for det meste en flytende "suppe", bortsett fra i den siste biten, og denne "suppen" tar med seg det meste. Så hvor skulle nå dette ligge igjen?

man kan da tørke vannmelon uten at den blir bakterieinfisert...

Det går fint med druer og plommer. Jeg mener bare at man ville fått i seg mer næring enn det du ville klart med vanlig vannmelon ettersom vannmengden ville gjort deg mett og tvunget deg til å stoppe og spise.

Lenke til kommentar
men det kan være greit å ta og rense tarmene skikelig en gang i blant, og da finnes det mat kurer man kan gå på(vannmelon kur)

eller man kan gå til noen sånne newage healers, som stikker en slange opp i rompa, og sputer lunkent vann opp tarmen. og så går den i revers og suger med seg alt vannet, og andre partikler med "bærsh" og møkk ut..

jeg valgte vannmelon kuren av opplagte grunner

Godt valg!

Takk for svaret! Men jeg lurer enda litt på om det virkelig gjør noe om det ligger litt gammel mat oppi der? Merket du noen forskjell på noe som helst vis etterpå?

Lenke til kommentar
men det kan være greit å ta og rense tarmene skikelig en gang i blant, og da finnes det mat kurer man kan gå på(vannmelon kur)

eller man kan gå til noen sånne newage healers, som stikker en slange opp i rompa, og sputer lunkent vann opp tarmen. og så går den i revers og suger med seg alt vannet, og andre partikler med "bærsh" og møkk ut..

jeg valgte vannmelon kuren av opplagte grunner

Godt valg!

Takk for svaret! Men jeg lurer enda litt på om det virkelig gjør noe om det ligger litt gammel mat oppi der? Merket du noen forskjell på noe som helst vis etterpå?

ja, utrolig nok, man får litt mer energi, pga. at når tarmen er veldig ren og pen tar den opp næring mer effektivt.

resten av sommeren og utpå høsten var jeg mer aktiv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...