Andrivio Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Jeg har en litt eldre HP Laserjet 4050-serien med nettverkskort og skal nå innstallere den på server 2003. skriveren er ikke koblet direkte til serveren men den er i samme nett en annen plass i huset. problemet er at jeg får ikke installert skriveren på serveren fordi serveren ikke finner den. TCP/IP oppsettet er som det skal på skriveren. noen som har noe å komme med som kan føre til en løsning? takk på forhånd. Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Eg har ikkje brukt 4050 skrivere, men 4000 modellen har eg vært borti... 1. Eg antar at den svarer på PING ifra server? 2. Er det lenge siden skriveren ble slått av og på? (Har opplevd at det har hatt betydning i akkurat slike situasjoner) Lenke til kommentar
Andrivio Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Problemer er løst nå =) Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Og kva var løsninga? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 La meg gjette, du prøvde først å installere den som "nettverks printer", før du fikk det til som "lokal skriver på IP port" ? Lenke til kommentar
Andrivio Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Og kva var løsninga? 1. add printer 2. velg lokal printer 3. lag en ny port til skriveren med standard TCP/IP 4. navnet på porten det samme som ip`en til skriveren 5 så bare forsett det normale konfig som kommer. var ikke så vanskelig som jeg trodde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå