Gå til innhold

Solbrillerefleksjon av Fraser Island

eSik

Anbefalte innlegg

Tok dette bildet med Ixus40 kameraet mitt på Fraser Island i helgen. Er jobbet litt med i Photoshop. Har konvertert ansiktet til sort hvitt og blurret det. Justerte levels på området i solbrillelinsen, og la på et cooling filter.

Syntes bildet er ganske stilig, men ser tydelig forbedringspotensiale. Brillelinsen var skitten, noe som syntes tydelig på bildet (sorte og røde flekker). Er også litt kjedelig at to av personene på bildet ser mot høyre. Skulle også helst hatt en annen situasjon enn den avbildet i solbrillene.

Ser også at jeg har glemt horisonten helt bort når jeg jobbet i PS. Tror dog desverre det blir vanskelig å rette den opp, uten å måtte croppe i stykker bildet...

post-209-1128421335_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er veldig enig at det skulle vært mer action i bildet, men det ble desverre tatt mens alle var på vei inn i bilen for å kjøre hjem, og mitt bittelille 128mb minnekort var fullt.

Ser for meg at det hadde blitt tøft med litt capo-eira istedet for tafatte slitne turister ;)

Dette bildet får meg til å sikle på et fisheye objektiv...

Endret av eSik
Lenke til kommentar

Jeg melder meg inn i 'la horisonten leve'. Rett horisont er en tommelfingerregel som er til for å brytes når den brytes av en grunn. Her er det en klar grunn til å bryte denne regelen. Rett horisont ville rett og slett bli feil her.

Fargene.. ok det er litt støy i fargene. Det er det man får igjen får å bruke jpeg som utgangspunkt. Men det er ikke noe problem.

For meg er det noe som fremstår som en flekk øverst til høyre på solbrillen. Den trekke ned. Likeså de personene som er nesten inne i speilbildet til høyre.

Ellers vil jeg bare si: KNALLTØFFT!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Brukte femten minutter på litt kloning i PS, og endte opp med dette resultatet. Fikk fjernet de forstyrrende elementene i høyre del av bildet, den irriterende "flekken" og noe av de røde refleksjonene. Men ser at det har gått på bekostning av noe skarphet.

Peronen med solbrillene er en kompis, han forsto egentlig ikke hva jeg ville når jeg ba han stå stille og trykte objektivet opp i ansiktet hans, men skjønte det fort ;)

post-4877-1129646872_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...