L03VIk Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 mulig det er jeg som har misforstått og driter meg ut, men en PC er da en fellesbetegnelse på ALLE personlige datamaskiner, det er vel ikke et skille på en PC og en MAC, ettersom en MAC er en PC? Bare litt undring fra min side:) Du har helt rett. Men er en evigvarende krangel om man skal kalle MACer for PCer... PC er IBM's betegnelse, MAC er forkortelse for Machintosh som var Apple's versjon. Men begge er jo "Personal Computers". Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Virkelig knall tråd! Edit: Hva med å legge til en Notebook Hardware Control-guide, hvor en gjør rede for litt pekepinner ang voltregulering? Kjører med full hastighet og en volt på 1.1, og må innrømme at jeg er litt nervøs. Edit: Dobbel bluescreen og trøbbel med å komme igjen i Windows var følgene av dette. :| Det er veldig individuelt fra PC til PC hva de tåler av voltmodding. Det vil derfor være for omfattende å lage en generell guide. Det er imidlertid lett å finne info om dette på NHC sine nettsider og via Google. Min Pentium M 1,86Ghz kjører i hvert fall uten problemer på 0.700 Volt. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Er det bare jeg som ikke får til å gjøre endringer i klokkefrekvensen? Hvilken PC har du? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Min Pentium M 1,86Ghz kjører i hvert fall uten problemer på 0.700 Volt. Mener du da på full speed, 1,86GHz? Jeg kjører min PM740 på 0,7v ved 800MHz og 1,1v ved 1,73GHz, stock speed. Er det virkelig mulig å kjøre full hastighet på bare 0,7v? Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 legg til tundra 1557E jeg sitter på den nå, kan ikke høre noe støy Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Min Pentium M 1,86Ghz kjører i hvert fall uten problemer på 0.700 Volt. Mener du da på full speed, 1,86GHz? Jeg kjører min PM740 på 0,7v ved 800MHz og 1,1v ved 1,73GHz, stock speed. Er det virkelig mulig å kjøre full hastighet på bare 0,7v? Mente da 800 Mhz ja. Ser ikke helt poenget med å voltmodde den når den går på full guffe. Da har jeg stort sett strøm i uansett, og viften går også. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 legg til tundra 1557Ejeg sitter på den nå, kan ikke høre noe støy At du for øyeblikket ikke hører noe støy er jo egentlig ikke nok da La oss si du sitter å bare surfer, "worder" osv i ca. 1 time, uten at viften slår seg på. Da kan jeg legge til. Stemmer dette? Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) det stemmer, nå har jeg sittet her i 1 og en halv time ca. med surfing og litt word. og ikke hørt noe støy engang i blant hører jeg vifta gå et hakk høyere opp i ca 2-3 sekunder men man kan vel kalle det støy løs? specs: 1.73GHz P-M ATI Radeon 9700 128mb 512MB Endret 5. oktober 2005 av alex91 Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 legg til tundra 1557Ejeg sitter på den nå, kan ikke høre noe støy Jeg har aldri tatt sjansen på å sette meg på min bærbare. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Hvilken PC har du? Jeg har denne i Netshop-versjon. Endret 5. oktober 2005 av sosohal Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 det stemmer, nå har jeg sittet her i 1 og en halv time ca. med surfing og litt word. og ikke hørt noe støy engang i blant hører jeg vifta gå et hakk høyere opp i ca 2-3 sekunder men man kan vel kalle det støy løs? specs: 1.73GHz P-M ATI Radeon 9700 128mb 512MB Det er VELDIG individuelt hvilken viftestøy folk opplever som plagsom. At du derfor syns viften "bare går opp i nivå i 2-3 sekunder innimellom", kan for en annen være veldig plagsomt. Er jo bra for deg at du ikke plages av støy til din bærbare, men i og med at jeg har satt som krav at viften IKKE skal gå ved kontorbruk, må jeg nesten holde meg til det. Setter opp maskinen med et lite forbehold. Det er også mulig de 2-3 sekundene med vifte innimellom kan fjernes med litt modding. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Er det bare jeg som ikke får til å gjøre endringer i klokkefrekvensen? Hva mener du egenlig med å gjøre endringer i klokkefrekvensen? Pentium-M benytter såkalt speedstep slik at man kan endre multiplieren i prosessoren, enten dynamisk (etter hvor mye prosessoren belastes), eller manuelt. Man kan altså ikke bestemme AKKURAT hva prosessoren skal kjøre på, men velge ett av flere steg. F.eks. 800, 1200, 1400, 1600 og 1866 Mhz. I windows er alt som kreves for at dette skal fungere at man ikke har strøminstillingene satt til "Hjemme/Kontorpult", samt at man har minst én tidsbegrensning på f.eks. når skjerm skal slås av, eller en av de mulighetene. Skal man overstyre dette manuelt trenger man programvare som f.eks. SpeedswitchXP. Ved å velge profilen Battery Optimized her, skal f.eks. en Intel P-M Sonoma 1.86Mhz kjøre konstant på 800MHz. Håper dette var til hjelp. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hvorfor ikke bare oppdatere/redigere første posten istedenfor å liste opp alt nedenfor og trippelposte i fleng? det gjør han jo også (stusset på det samme, men bare sjekk første posten, så står alt der ) mulig det er jeg som har misforstått og driter meg ut, men en PC er da en fellesbetegnelse på ALLE personlige datamaskiner, det er vel ikke et skille på en PC og en MAC, ettersom en MAC er en PC? Bare litt undring fra min side:) Ja, jeg ser det. Men jeg forklarte meg litt dårlig. Jeg mente at det er unødvendig å poste det når han har redigert det inn i første post. Syns det er totalt unødvendig med trippelposter i fleng, men det er nå bare min mening. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Er det bare jeg som ikke får til å gjøre endringer i klokkefrekvensen? Hva mener du egenlig med å gjøre endringer i klokkefrekvensen? Pentium-M benytter såkalt speedstep slik at man kan endre multiplieren i prosessoren, enten dynamisk (etter hvor mye prosessoren belastes), eller manuelt. Man kan altså ikke bestemme AKKURAT hva prosessoren skal kjøre på, men velge ett av flere steg. F.eks. 800, 1200, 1400, 1600 og 1866 Mhz. I windows er alt som kreves for at dette skal fungere at man ikke har strøminstillingene satt til "Hjemme/Kontorpult", samt at man har minst én tidsbegrensning på f.eks. når skjerm skal slås av, eller en av de mulighetene. Skal man overstyre dette manuelt trenger man programvare som f.eks. SpeedswitchXP. Ved å velge profilen Battery Optimized her, skal f.eks. en Intel P-M Sonoma 1.86Mhz kjøre konstant på 800MHz. Håper dette var til hjelp. Klokkefrekvensen vil ikke endre seg uansett hva strøminnstillingene er satt til. Lenke til kommentar
olerype Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) IBM X31 (PM-1.6Ghz, 1GB ram, 40GB/4200rmp HD) er HELT lydstille. Uansett hvor lenge eller hva den blir belastet med, støyer den ikke. De eneste gangene viften går er under oppstart i 2-3 sekunder (testkjøring i flere trinn), og av en eller annen grunn under spilling av Civilization I ?! Endret 6. oktober 2005 av olerype Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Er det noen som vet noe om støyen på denne? Fujitsu Siemens AMILO M4438G Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Versjon 1.13 Nye maskiner: IBM X31 Tundra 1557E Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Klokkefrekvensen vil ikke endre seg uansett hva strøminnstillingene er satt til. Sjekker du hastigheten med CPU-Z? Kan lastes ned gratis her: http://www.cpuid.org/download/cpu-z-130.zip (Windows kan ofte vise feil CPU-hastighet) Fremdeles feil? Endret 6. oktober 2005 av L03VIk Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 CPU-Z viser det samme. Er det speedstep-drivere jeg trenger? :| Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 CPU-Z viser det samme. Er det speedstep-drivere jeg trenger? :| Det skal ikke være nødvendig i XP. Du kan ev. ta kontakt med Netshop og høre om de har en løsning på problemet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå