Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Treg PC i visse situasjoner

Anbefalte innlegg

Jeg har litt problemer med at PC-en er treg når jeg gjør forskjellige ting. F.eks. når jeg høyre-klikker på en fil, sletter en fil, åpner IE (som jeg aldri bruker uansett). Når jeg slår på pc-en, kommer jeg inn i windows rimelig kjapt (ca 20 sekunder), men det tar minst et halvt minutt før Norton Antivirus starter opp, og da kommer det en merkelig lyd fra diskettstasjonen. Ellers virker maskinen helt fint.

Specs:

- ASUS A8N Sli Deluxe

- AMD 3000+

- Geforce 6600GT

- 2*SATA HDD i Raid 0

- DVD-spiller

- Nec DVD brenner

Jeg vet at en reinstallasjon ville løse problemet, men det tar timesvis å reinstallere alle programmene, og det virker lite fristende.

Noen som vet hvordan jeg får has på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Lite plass på hardisken.

-Ting du sletter ol ligger på andre hardisker enn C:.

( Da tar det litt tid før hardisken har spinnet seg opp. )

-Hardisken er veldig fragmentert.

( Alt vill gå tregt om den er det. )

Min datamarksin_Høyre klikk C: iconet_Properties_Tools_Defragmentation

- Er det spesielt Norton som er tregt kan du jo prøve å bare reinstallere det programet igjen.

Men i stor hovedsak. Om det er mye dritt på hardiskene, den er veldig fragmentert osv. Er nok den beste løsningen å reinstallere Windows.

Lenke til kommentar
Få deg noe annet enn norton :!:

Stjeler ganske så mye ressurser etter min erfaring..

Også det med heng under høyreklikking har jeg opplevd, da har det vært skjermkort-drivere som har tullet..

Der tror jeg vi har problemet. Har nemlig hatt noen små problemer med en skjermdriver fil.

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre i stedet for å begynne med inn og ut med skjermkort, er å skaffe deg en registry renser feks. Pleier å hjelpe på hastigheten, bruker du adware?

ikke bruk bare adaware, da har du ikke redda situasjonen, prøv å installere adware OG spybot search and destroy.

Tøm temp filer, osv. masse stæsj som blir lagret på maskina etter å vært på nettet en stund.

post tilbake på forumet hvis noe hjalp :whistle:

sjekk om du har på sanntidssøking også. Den lyde på floppyen er vel at den scanner for virus på eventuelle floppy disker som er i stasjonen. og når det ikke er noen floppy i så kommer den æ-æ lyden. :innocent:

Endret av war2war
Lenke til kommentar

Maskinen virket visst ikke helt knirkefritt alikevel. Det går riktig nok litt raskere, men ikke i nærheten av så fort som det brude gå å høyre klikke på en fil. Det som er litt merkverdig, er at etter at jeg har høyreklikket på en fil, tar det det ca 8 sekunder før menyen spretter opp. Når jeg så høyreklikker på en annen fil i samme mappe, uten å bytte vindu, kommer menyen med en gang. Om jeg f.eks. høyreklikker på en fil, klikker på f.eks. firefox, og går tilbake igjen til mappen, tar det igjen 8 sekunder. Har er det noe som ikke stemmer....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...