flabben Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Ja... : Hva er foskjellen mellom A8N-SLI og A8N-SLI Deluxe? Premium har jo fått lydløs chipsettkjøler (og sånn sli-velgeting). Spørsmålet er egentlig om det bare er sjønnhetsmessige fosrkjeller mellom disse (A8N-SLI og A8N-SLI Deluxe) kortene også? Er det noen ytelses forskjell? Og forskjell i overklokkingsegenskapene? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Flere S-ata og S-ata2 Dobbelt opp med netverkskort. Lenke til kommentar
flabben Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Thx Endret 4. oktober 2005 av flabben Lenke til kommentar
JonV Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Ellers så er de ganske så like. Fikk feil levert da jeg bestilte delux kortet. Ang overklokking er jeg ganske overbevist om at de yter tilnærmet likt. Ps bytt ut Vifta på Chipset Før du monterer sammen maskina. Ingen liker ei vifte som snurer 8000rpm`s + Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Ja altså både Deluxe og Premium har 2x GB lan og 8 sata, vanlig sli har en lan og 4 sata. Alle de tre har forskjellige bios, så det kan nok være små (og varierende) forskjeller i ytelse, klokkevilje osv også, avhengig av hvor velykket siste bios er. Det har vel vist seg at Premium også takler minnehastigheter over 250Mhz bedre enn Deluxe. Dette kan vel også være noe cpu avhengig, men så langt jeg har sett er det ingen som kommer over 250Mhz uten og gå over på 2T med Deluxe. Hvordan dette er med vanlig sli vs Deluxe er jeg ikke sikker på, men vil tro vanlig sli er som Deluxe på dette området. Deluxe har såvidt jeg har skjønt også en større bundle, med fler kabler, brakketter ol. Forøvrig tviler jeg på at forskjellen er dramatisk på noe vis, men det er vel en del flere erfaringer med Deluxe ute og går, og også det det er sluppet flest nye bios til. Lenke til kommentar
flabben Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Jepp, som jeg trodde. Og: Ps bytt ut Vifta på Chipset Før du monterer sammen maskina.Ingen liker ei vifte som snurer 8000rpm`s Jeg bytta denne hos en kamerat i går. HAHA! vi måtte ta ut absolutt alt; Hk, Hd, Skjermkort, ALT! Det tok en hel time. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå