Jernlov Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Celtisk er vel veldig midelalder aktig. Sjekk soundtracken til Braveheart eller noe. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Enya - Celtic Rain Enya - Braveheart Theme Enya generelt. Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 audiotracket fra Stronghold? Settlers? Ikke det at jeg har peiling, men den fra Stronghold gir veldig bra middelalder-steming. Bra komponert og fremført også. Nå er det en stund siden jeg har hørt på det sist, men det er ganske minimalistisk oppsetning med to mandoliner og en fløyte på mange av låtene, hvis jeg ikke husker feil. Kjempefint, gir litt sånn liten middelalder-trubadur-trio-relasjoner. Beste soundtrack til et spill jeg har spilt noensinne. OT: ...ved siden av musikken til Mafia, da... (Django som musikk til trist, amerikansk storby på 30-40-tallet = PERFEKT!) Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) de hadde ikke instrumenter i middelalderen da, så vit jeg husker (eller var det i antikken? ) Adam de la Halle. skrev den første musikalen og var en trumbadur. sikkert noe derfra. Endret 8. oktober 2005 av mR_cRaZy Lenke til kommentar
eught Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Nå vet jeg ikke helt om det er band som spiller middelaldersk musikk du er ute etter, men jeg sier meg enig med de andre som har nevnt soundtracket til Stronghold som et veldig bra eksempel på middelaldermusikk. Du kan laste ned alle låtene her. Jeg antar at de lovlig er lagt ut der ettersom det (etter min oppfatning) er en av de største fansidene til Stronghold. Endret 8. oktober 2005 av eught Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Hvis du tar turen innom Bergen, så selger de en skikkelig funky LP i Håkonshallen for 5 usle kroner. Den heter "Musikk i Hallen" (originalt nok...), og er skikkelig middelaldermusikk, blant annet spilt på en beinfløyte fra 1400-tallet. Edit: Rettet pengesum Endret 7. januar 2012 av Slettetavmeg Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 The Mediæval Bæbes har noen skiver, ellers har Miranda Sex Garden gitt ut Madra Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Den norske gruppen Arcana lager middelaldersk new-age musikk også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå