Pasient Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Saken er at jeg leter etter musikk fra "middelalderen". Dvs musikk som spilles i slike filmer. Om dere skjønner hva jeg mener.. :o Er noe som minner om en banjo som spiller? Sånn typisk "Kongen og hans menn sitter til bords" musikk. Beklager den _Utrolig_ dårlige forklaringen, men om det er noen som vet hva jeg snakker om, vær så snill og svar. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 In Flames gir meg på en måte en middelalderish stemning. Spesielt låter som: In Flames - Acoustic Piece (From Promo 1993) | Album: Lunar Strain In Flames - Acoustic Medley | Album: The Jester Race Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Et band som heter "Thy Majestie" har et album som heter "Hastings anno 1066". På denne platen er konseptet det at det er en middelaldersk sang og en metall sang. Men de middelalderske "introene" til hver sang er forholdsvis autentiske. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 jethro tull - catfish rising albumet Lenke til kommentar
Agres Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Noen av de rolige sangene til Blind Guardian kanskje? Bard's song, og Lord of the Rings f.eks. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Er noe som minner om en banjo som spiller? Sånn typisk "Kongen og hans menn sitter til bords" musikk. Tror kanskje du tenker på Lutt. Banjo er et forholdsvis nytt instrument i forhold. T'Weed Lenke til kommentar
bror_bror Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Greenslevees er jo en klasikker der Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) bror_bror, takk takk! Var sånn ca akkurat det jeg leita etter Om det er noen som har noen sanger som ligner på "Greensleeves", så vær så snill og kom med dem. Endret 4. oktober 2005 av Pasient- Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Hva med litt gammel klassisk musikk? Lenke til kommentar
bror_bror Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 bror_bror, takk takk! Var sånn ca akkurat det jeg leita etter Om det er noen som har noen sanger som ligner på "Greensleeves", så vær så snill og kom med dem. Bre hyggelig Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 finn deg et katolsk kloster, med munker som synger for og meditere! på latin vel og merke. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Noe ala karen i Asterix og Obelix? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Vil tro du finner alt du trenger/ikke trenger på dette Google-søket http://www.google.no/search?hl=no&q=mediev...-s%C3%B8k&meta= Er ikke sikkert han er et metalhue, og da blir det litt feil når 99% av svarene er metal med middelalder-influenser. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Hmm, et tips, om det skal være litt hardere, så har du jo wannabe middelalder metal sjangeren Power Metal da (ps: Digger power metal selv ) Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Er ikke noe metal/power metal/whatever som er inspirert av middelalderen jeg leter etter. Men musikk FRA middelalderen.. Men takk for alle tips. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hmm, såvidt jeg fikk med meg i historietimene, så var ikke "lyd-bånd" oppfunnet på middelalderen.... Men lykke till med letinga, det skal du ha Lenke til kommentar
Jan Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 audiotracket fra Stronghold? Settlers? Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Noen av låtene til Blackmore's Night låter ganske middelaldersk. For eksempel "The clock ticks on". Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Sjekk ut Hildegard Von Bingen. Det er klassisk musikk som faktisk er fra middelalderen. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Noen av låtene til Blackmore's Night låter ganske middelaldersk. For eksempel "The clock ticks on". Skulle akkurat til å foreslå dei, har mykje bra musikk med skikkelig god og varm middelalder feel! Endret 6. oktober 2005 av Ed Hunter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå