Gå til innhold

Enermax 600w = Poff!

Anbefalte innlegg

Oppgraderte nylig til Asus A8N SLI Premium, 2 x 7800GTX, mer minne og X-FI Elite Pro. Har rivd meg i håret det meste av helgen pga. driver-/firewallproblemer med A8N SLI Chipset. Lagde meg en oppdatert WinXP bootcd med chipset/LAN 6.65 driver og video 77.77 driver. La nettopp inn Battlefield 2 og restaret så PCen.

Det likte ikke den nye Enermax 600W SLI-ready strømforsyninga. Det kom et gigantisk POFF og så lukta det svidd. Tok en forsiktig test, den lar seg ikke starte. Antar med min flaks at flere dyre komponenter har tatt kvelden.

Antar jeg kan få byttet strømforsyning da jeg ikke ser hvordan dette kan være min feil, men hva vil skje med eventuelt andre ødelagte komponenter? Er det bare å begynne å gråte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei ikke gråt... men faen så jævlig du kommer til å ha det frem til du får testa komponentene :!:

Forferdelig merkelig at den sa POFF, sikkert den lille saken "sikringen", i PSU som røk... får vel samme effekt om du setter 230v saken til 115v... kanskje du har kortslutta noe?

EDIT:

Det er din feil viss du har kortslutta noe...

EDIT2:

Må bare få sagt at det hørtes forferdelig merkeligt ut

Endret av chills
Lenke til kommentar

Har du noen eksempler på hvordan man forårsaker en slik kortslutning i en PC? Har lekt med PCer i rundt 15 år, men har aldri forårsaket hardwareproblemer. Jeg er derimot ikke helt oppdatert i EL-verdenen. Det jeg ser er at andre komponenter koblet til samme grenstaven fortsatt trekker strøm.

Lenke til kommentar
Har du noen eksempler på hvordan man forårsaker en slik kortslutning i en PC? Har lekt med PCer i rundt 15 år, men har aldri forårsaket hardwareproblemer. Jeg er derimot ikke helt oppdatert i EL-verdenen. Det jeg ser er at andre komponenter koblet til samme grenstaven fortsatt trekker strøm.

Det kan være en skrue bak hovedkorte som gjør at spenningen slår over til kabinettet...

¨

En ledning kan være skadet....

Men for å være ærlig så er det to elektroniske komponenter som sier poff når de ryker:

Sikringer

Kondensatorer

Her ville jeg iallefall ment at det var feil på PSU og retunert den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...