Gå til innhold

Internet sider i linux.....

wil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, det går fint det.

Hvis da ikke internett-siden/siten stenger deg bevisst ute, når du ikke har Windows med IE.

Husker jeg ville på kazaa.com og titte, for en tid siden. Men der kom jeg ikke inn, fordi jeg ikke hadde en browser med versjonsnummer over 5.00.(brukte Mozilla 0.9.8 ). Skifta til Konqueror, endra browser ID og la igjen en illsint melding i forumet der :smile:. Tror det hjalp faktisk, for neste dag var allt normalt igjen og siten funka i Mozilla igjen.

Ha en fin Søndag!

:smile:

[ Denne Melding var redigert av: runmad på 2002-08-18 10:51 ]

Lenke til kommentar

Litt enkelt fortalt er Internettsider på www er skrevet i et språk som heter HTML. Disse fraktes over Internett med en protokoll (språk) som heter HTTP. HTML og HTTP er helt uavhenigige av operativsystem. Dermed kan informasjon fra både http://www.vg.no og http://www.microsoft.com leses av web-browsere som kjører under Windows, GNU/Linux eller en avansert mobiltelefon.

Et problem er at Microsoft med vilje har laget mange "feil" i sin Internet Explorer. Dette gjør at noen sider som virker i IE (fordi det er feil på dem), ikke virker i skikkelige web-browsere.

LeD

Lenke til kommentar

Er riktig det, men tror det er wil som driver og drar oss i løken! Har blitt en del slike "tulleposter" i det siste. Ihvertfall er de slik at en begynner å lure om det er kødd. De kan være en stakkar som er i trøbbel og ikke vet bedre (slik vi har trodd så lenge), men må si jeg begynner å tvile. Bare søk på hva wil har spurt om så ser dere nok det samme.

Tilgi meg hvis det er jeg som tar helt feil her!!

Lenke til kommentar

Det er ikke noe som heter linux og windows "sider".

Det du kanskje tenker på er server apps, som for eksempel at en linux webserver oftest ikke default støtter f.eks. asp...

Dersom det er en vanlig workstation du skal installere linux på, så er ikke det at det er noen sier du ikke kommer inn på fra linux noe du skal bekymre deg for.

Noen sider ser kanskje litt rare ut pga. du ikke har de nyeste flash eller java versionene til linux, og må laste dem ned, men andre problemer enn det finnes ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...