Gå til innhold

mister man garanti


Lucifer89

Anbefalte innlegg

som sagt i over skriften mister man garantien hvis man setter på en f.eks Arctic Cooling VGA Silencer på skjerm kortet? siden på komplett sier de:

NB: Den originale viften må følge med skjermkortet tilbake ved evt. retur/reklamasjon.

 

Noen som kan svare?

 

på fårrhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror ikkje garantien ryker, det spiller vel mindre rolle hvilke kjøler du bruker til skjermkortet ditt.

 

Garantien ryker vel vist du ødelegger kortet, eksemepelvis bommer med skrujernet og riper opp kortet.

 

Men skjekk ut det med nettbutikken, og deres syn på saken. det er det beste.

Lenke til kommentar
Ja, man mister da garantien.

Men som Mala sier, så er det jo ikke værre enn å bare sette på den gamle kjølingen hvis skjermkortet evt. skulle bli ødelagt.

Det merker de ikke.

De merker det hvis de virkelig går inn for det, men det skall mye til.

På for eks mitt Asus A8N SLI Deluxe bråker NB viften som alle vet, i slike tillfeller tror jeg de sjekker det siden nesten alle bytter den ut med en passiv ribbe.

Lenke til kommentar

Min situasjon gikk heller dårlig.

 

Jeg hadde et 9700PRO. Etter rundt om et år bestemte jeg meg for å vannkjøle det, men unngikk overklokking ettersom jeg planla og gjøre dette før neste skjerminnkjøp. Kortet var godt og kjølig, selvsagt :)

 

Etter 2 1/2 år (et par måneder siden) blir skjermene fulle av lilla/grønne piksler/støy, i 2D og 3D. Kortet er defekt, og en email sendes til PS DATA hvor jeg forteller situasjonen og spør om det er verdt å sende kortet tilbake ettersom jeg har vannkjølt det (følte ikke for å lyve). Jeg tar av vannblokken (AC), renser GPU, setter på kjølepasta igjen, og setter på den originale GPU kjøleren. Etter 3 uker får jeg tilbake et nVidia FX5700 128MB kort. Jeg fikk en god latter, men samtidig en påminning om at de neppe liker viftebytte :) Kortet er faktisk dårligere enn 9600PRO, og kan selvsagt ikke sammenliknes med mitt gamle 9700PRO.

 

Slutten på visa ble at en venn av meg hadde et 9600PRO kort jeg kunne få ettersom jeg hadde hjulpet han med maskinoppgradering tidligere, og dette bruker jeg nå. Nå blir det snart nytt skjermkort igjen, og jeg vil helt klart spørre før innkjøp om det tillates bytte av vifte. Hvis ikke, da blir det selvsagt intet kjøp, for i mine øyne støyer skjermkort idag såpass mye at det halve kunne vært nok :ermm:

Lenke til kommentar
hvorfor sier da komplet dette?

 

NB: Den originale viften må følge med skjermkortet tilbake ved evt. retur/reklamasjon.

Fordi std vifta må være dær for at garantien skall beholdes, og må altså ikke være byttet ut. Men samtidig er jeg litt usikker på hvordan det blir med vannkjøling, man må vell neppe vente til garantien er gått ut før man kan vannkjøle skjermkortet. Selvsagt er det ingenting man MÅ gjøre.

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...