Lucifer89 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 som sagt i over skriften mister man garantien hvis man setter på en f.eks Arctic Cooling VGA Silencer på skjerm kortet? siden på komplett sier de: NB: Den originale viften må følge med skjermkortet tilbake ved evt. retur/reklamasjon. Noen som kan svare? på fårrhånd takk! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Hmm, ja eg mener garantien ryker dersom man tukler med skjermkortet slik, men man kan jo alltids skru på igjen den gamle kjølinga da? Fill me inn her folkens. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Ja, man mister da garantien. Men som Mala sier, så er det jo ikke værre enn å bare sette på den gamle kjølingen hvis skjermkortet evt. skulle bli ødelagt. Det merker de ikke. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) ja garantien ryker. men og sette på den gammle kjøleren merker de det nok ikke. men vis de merker det så kan de kreve erstatning og andmelde deg, men det er lite sannsynlig Edit:leif Endret 4. oktober 2005 av haakie Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 tror ikkje garantien ryker, det spiller vel mindre rolle hvilke kjøler du bruker til skjermkortet ditt. Garantien ryker vel vist du ødelegger kortet, eksemepelvis bommer med skrujernet og riper opp kortet. Men skjekk ut det med nettbutikken, og deres syn på saken. det er det beste. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Ja, man mister da garantien.Men som Mala sier, så er det jo ikke værre enn å bare sette på den gamle kjølingen hvis skjermkortet evt. skulle bli ødelagt. Det merker de ikke. De merker det hvis de virkelig går inn for det, men det skall mye til. På for eks mitt Asus A8N SLI Deluxe bråker NB viften som alle vet, i slike tillfeller tror jeg de sjekker det siden nesten alle bytter den ut med en passiv ribbe. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Min situasjon gikk heller dårlig. Jeg hadde et 9700PRO. Etter rundt om et år bestemte jeg meg for å vannkjøle det, men unngikk overklokking ettersom jeg planla og gjøre dette før neste skjerminnkjøp. Kortet var godt og kjølig, selvsagt Etter 2 1/2 år (et par måneder siden) blir skjermene fulle av lilla/grønne piksler/støy, i 2D og 3D. Kortet er defekt, og en email sendes til PS DATA hvor jeg forteller situasjonen og spør om det er verdt å sende kortet tilbake ettersom jeg har vannkjølt det (følte ikke for å lyve). Jeg tar av vannblokken (AC), renser GPU, setter på kjølepasta igjen, og setter på den originale GPU kjøleren. Etter 3 uker får jeg tilbake et nVidia FX5700 128MB kort. Jeg fikk en god latter, men samtidig en påminning om at de neppe liker viftebytte Kortet er faktisk dårligere enn 9600PRO, og kan selvsagt ikke sammenliknes med mitt gamle 9700PRO. Slutten på visa ble at en venn av meg hadde et 9600PRO kort jeg kunne få ettersom jeg hadde hjulpet han med maskinoppgradering tidligere, og dette bruker jeg nå. Nå blir det snart nytt skjermkort igjen, og jeg vil helt klart spørre før innkjøp om det tillates bytte av vifte. Hvis ikke, da blir det selvsagt intet kjøp, for i mine øyne støyer skjermkort idag såpass mye at det halve kunne vært nok Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 hvorfor sier da komplet dette? NB: Den originale viften må følge med skjermkortet tilbake ved evt. retur/reklamasjon. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 hvorfor sier da komplet dette? NB: Den originale viften må følge med skjermkortet tilbake ved evt. retur/reklamasjon. Fordi std vifta må være dær for at garantien skall beholdes, og må altså ikke være byttet ut. Men samtidig er jeg litt usikker på hvordan det blir med vannkjøling, man må vell neppe vente til garantien er gått ut før man kan vannkjøle skjermkortet. Selvsagt er det ingenting man MÅ gjøre. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg