Gå til innhold

problemer med catalyst

Pera86

Anbefalte innlegg

jeg har nettopp formatert og reinstalert hele maskinen, og instalert driverne på nytt. eneste som ikke funker er driverne ( i det minste catalyst ) til skjermkortet. hver gang maskinen starter opp, kommer denne meld. opp:

utennavn3kv.jpg

denne meld. kommer også opp når jeg høyreklikker på skrivebordet og velger ati catalyst control center, eller jeg trykker på snarveien til samme program.

når jeg går på egenskaper for skjerm og så instillinger-->avansert kommer kun den standard egenskaper for skjerm opp (den samme som før jeg instalerte driveren altså)

jeg har naturligvis prøvd å avinstalere og instalere på nytt igjen, den ene gangen brukte jeg driver cleaner

noen som vet hva som er problemet og hvordan dette kan fikses? evt. ikke vet hva problemet er men har noen forslag som muligens kan fiske problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er 2 versjoner av catalyst, en med sånn Control Media Center tull, og en med vanlig ATI control panel. Last ned den minste versjonen, den funker fint hos meg. Jeg husker også å ha sett cli.exe feil. Den store versjonen krever .net installert bl.a.

Og ikke minst, last ned rett fra ATI.com, ikke andre steder. De kan være modifiserte da. Avinstaller driveren helt med avinstalleringsverktøyet i Add/remove programs i kontrollpanelet, reboot, SÅ legg inn den andre driveren.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Det er 2 versjoner av catalyst, en med sånn Control Media Center tull, og en med vanlig ATI control panel. Last ned den minste versjonen, den funker fint hos meg. Jeg husker også å ha sett cli.exe feil. Den store versjonen krever .net installert bl.a.

Og ikke minst, last ned rett fra ATI.com, ikke andre steder. De kan være modifiserte da. Avinstaller driveren helt med avinstalleringsverktøyet i Add/remove programs i kontrollpanelet, reboot, SÅ legg inn den andre driveren.

dem har slutta med ATI Control Panel nå dem har ATI Catalyst Control Center only nå ;)

å ja prøv .Net Framework 2.0 vis ikke 1.1 funker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...