LiamH Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Hei! Har et problem på Opel'n min. Det kommer en lyd (som følger turtallet i hastighet) fra motoren. Den avtar derfor veldig i intensitet og styrke når jeg trykker in clutchen, mens jeg har bilen i fart. Det høres nesten ut som når man setter et vanlig kort mot eikertene på en sykkel og begynner å trå (hvem har ikke gjort det i barndommen). Lyden er like sterk, uansett om motoren er varm eller kald. Er det ventilene som lager denne lyden eller kan det være noe annet, som f.eks dynamoen? Hva kan i såfall gjøres med dette og hvordan? Liam Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Ta det største skrujernet du har og sett mot motorblokka og legg øret intil klinga, sett den på forskjellige plasse i motorommet blokka, dynamoen osv og hør hvor lyden er sterkest Endret 3. oktober 2005 av zandro Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Ta det største skrujernet du har og sett mot motorblokkaog legg øret intil klinga, sett den på forskjellige plasse i motorommet blokka, dynamoen osv og hør hvor lyden er sterkest Skal gjøre det! Takk for rådene! Kommer tilbake med flere spørsmål når lyden er lokalisert. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Godt mulig det er ventilene som går ugjevnt og tikker. Bror min har en kadett 82 som bråker så mye at jeg vet hvem som kommer før jeg ser bilen Endret 4. oktober 2005 av tronni_87 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Det gjør alle andre når jeg kommer kjørende i min Kadett også... Da pga anlegget Lenke til kommentar
tommkarl Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Utløserlager?? Hvis det var utløser lageret skulle det vel ha bråket mest når clutchen ble tråkket inn, da det er da det belastes..... Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Det er vel sannsynligvis ventiltikking, spesielt med tanke på bilens alder. Jeg har inntrykk av at det ofte oppstår på Opel, Audi, Mazda og Toyota av eldre modeller. Om det er en svakhet ved disse bilene eller om dette er biler som går så langt at slike feil bare er nødt til å oppstå er jeg ikke sikker på. Jeg mener å ha lest et tips om å kjøre et par tanker med totaktsbensin for å redusere lyden? Lenke til kommentar
VolvoRacing Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 slitte/dårlige ventilløftere regner jeg med. kanskje rådelager har fått en smell? Lenke til kommentar
eab Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 OHC-motor? Isåfall er det veldig vanlig med utslitt kamaksel. Hadde en 83 ascona 1.3 før og der var kammen bytta, til tross for at bilen bare hadde gått 120.000 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) OHC-motor? Isåfall er det veldig vanlig med utslitt kamaksel. Hadde en 83 ascona 1.3 før og der var kammen bytta, til tross for at bilen bare hadde gått 120.000 Det er en OHC-motor, ja. Har hørt at kam-asklingene på disse bilene ikke er de mest slitesterke. Hvordan går jeg fram for å fikse dette problemet, enten det er akslingen eller ventilene? Er det sinnsykt mye arbeid? Liam Endret 7. oktober 2005 av LiamH Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Det kan være vannpumpa som lager denne lyden uten at jeg skal banne på det at den ikke lekker behøver ikke bety at den er i orden Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Det kan være vannpumpa som lager denne lydenuten at jeg skal banne på det at den ikke lekker behøver ikke bety at den er i orden Hjelp! Kan det være vannpumpa også? Jaja... heller den enn ventilene... Jeg får stikke hode ned i motor-rommet og spisse ørene... Takk for hjelpa! Liam Endret 7. oktober 2005 av LiamH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå