Döden Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Trenger muligens enda en bok til særemnet mitt; "tema-emne om outsidere". Jeg har allerede lest Hvite Niggere og har begynt på Sult. Etter en del sider, har det vist seg at Sult er en svært hard nøtt å knekke. Dansk-norsken gjør ikke saken særlig bedre, men utgaven jeg har, er tross alt fra '76: Noen som vet om utgaven fra '98 har et mer norsk språk? Vi får lov til å lese èn internasjonal roman, og jeg har da i den forbindelse valgt A Clockwork Orange. Noen tips til en annen norsk bok om en form for outsider(e)? Endret 3. oktober 2005 av sep Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Nasjonalsatanisten? Hvis man regner en gother/black mettler for en outsider tror jeg dette er boken for deg, har vært skriblerier om boken i nesten alle aviser i hele landet den siste tiden. http://www.damm.no/skjoennlitteratur_voksn...jonalsatanisten Edit: Hva handler "Hvite Niggere" om egentlig? Mvh. Øyvind Endret 4. oktober 2005 av AMD-GNom Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Jeg skulle tro at Albertine (1886) burde kvalifisere. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Har bestemt meg for å bytte ut Sult med Fakta om Finland - som jeg har lest før. Takk for hjelpen, folkens. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 En helt vanvittig beslutning. Sult er definitivt blant det beste som er skrevet noensinne. Men du får stå for ditt valg. Lenke til kommentar
chris Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) "Doppler" av Erlend Loe Endret 18. oktober 2005 av chris Lenke til kommentar
loco-flirt Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Ja... Erlend Loe har flere brae. Naiv Super og Doppler f.eks. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Ja... Erlend Loe har flere brae. Naiv Super og Doppler f.eks. 5010741[/snapback] Så sant, så sant. Doppler er en av de beste bøkene jeg har lest. Egentlig er vel alle hans bøker meget bra, ihvertfall de jeg har lest. Har lest fakta om finland, naiv.super., L og doppler. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 To ord: Jens Bjørneboe. Jeg gjentar, Jens Bjørneboe. Og en gang til: Jens Bjørneboe. Jonas, feks. T'Weed Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Dacapo! Jens Bjørneboe! Lenke til kommentar
chris Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Datter av Elvis, skrevet av Lise Gundersen Lenke til kommentar
pyse Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Har du satt opp noen problemstilling i forhold til sammenligning av bøkene du har valgt ? Bare en bok som beskriver karakterer som er former for "outsidere" ? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Har du satt opp noen problemstilling i forhold til sammenligning av bøkene du har valgt ? Bare en bok som beskriver karakterer som er former for "outsidere" ? 5415138[/snapback] Det var til særemnet hans i oktober i fjor. Og han fortalte om sitt valg. L-e-s tråden. T'weed Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Doppler, Fakta om Finnland og Tatt av kvinnen, alle av Erlend Loe Anbefaler jeg virkelig Lenke til kommentar
Homme Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Noen tips til bøker som handler om det norske metal miljøet? alla Nasjonalsatanisten? Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 doppler og utsikt til paradis Lenke til kommentar
Silje: Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Flere av bøkene til Erlend Loe handler om outsidere. Bra er de òg. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 "Moderne skikk og bruk" av Toppen Bech! hehe...neida Matias Faldbakken, aka Abo Rasul, har skrevet "Cocka Hola company" og "Macht und Rebel", begge bøkene omhandler hovedpersoner jeg vil kalle outsidere som mest sannsynlig ville bruk Toppen Bechs bok til dasspapir eller mekkeblekke. Underholdende lesning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå