pjoppen Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Jeg har ikke gjort noen ting, men maskina finner ikke cd-brenneren. Har startet pcen flere ganger, men finner den ikke, det er ingen kabler som er løse og den får strøm.. Hva skal jeg gjøre Lenke til kommentar
shebban Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Kan se i oppstarten om den finner hardisker og cd rom! Finner ikke maskinen cdromet der er det noe galt med hardwaren. Sjekke ide kable på hovedkortet, lyser det på cdromet? er det strøm til det? Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 det kan være at cd-brenneren har tatt kvelden. har du transportert den i det siste? eller hele pc'en? ligger brenneren for nærmt en harddisk? (tenker tempratur) er det en gammel brenner? mer enn 2 år gammel? har den vært mye i bruk? (fleste cd-brennere har 50000 brukstimer før de "må" byttes) Lenke til kommentar
pjoppen Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 Brenneren er ca 1 år er ikke brukt så mye, brukte den tidliger i dag uten problemer, jeg har nettop bygget en ny maskin, så jeg har flyttet litt på den. Det er strøm der, jeg får skuffen ut. Lenke til kommentar
runeh Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Hmm.. Står den på "samme sted" som før? IDE0/1 , master/slave ? Sjekk jumpersettingene på spilleren. Kan også være at kabelen står feil vei. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Enkle tips som alle kan. Den rød streken på idekabelen skal alltid vende mot strømkabelplassen. Det pleier ikke å gå å ha en enhet på ide0 og 2 på ide1 helst ikke bland 40 og en 80-conductor kabler sammen i samme maskin, det blir som oftest bare bråk. Sjekk i bios om du har enablet ide 0/1 primary og secondary. Kommer enn på hvor du har festet cd brenneren Håper dette hjelper Lenke til kommentar
*T* Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Quote: Den 2002-08-18 04:23, roaldhansen skrev:er det en gammel brenner? mer enn 2 år gammel? har den vært mye i bruk? (fleste cd-brennere har 50000 brukstimer før de "må" byttes) 50000timer = 5,72år Vil si at en brenner neppe klarer 5,72år sammenhengende brenning før den tar kveld. :smile: Til pjoppen; prøv å avinstaller sist installerte programm, det bruker å hjelpe... :smile: [ Denne Melding var redigert av: lur? på 2002-08-18 15:35 ] Lenke til kommentar
ooops Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Noen forslag! Prøv å koble den fra->restart koble til->restart(ide kabelen) Står den under enhetsbehandling? Avinstaller og søk etter ny hardware. Gjeninstaller aspi. lykke til. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 kanskje det står på "none" i BIOS. Prøv å sette på "auto" på alle IDE kanaler for å se om den blir registrert da. Lenke til kommentar
pjoppen Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 I natt da jeg skrev dette innleget fikk jeg ikke brenneren til å virke, dermed ga jeg opp og slo av pcen. Da jeg startet opp igjen på formidag, da virket den som normalt. Men nå har det skjedd igjen....den blir bare borte???? Hva skjer???? Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Har noen liknende problem selv... PC'en finer brenner'en ves oppstart, men så henger data'en seg i ca. 1 min, så forsvinner brenner'n frank min datamaskin! nytter ikke med restart, MÅ avslutte, vente en liten stund, å så starte pc'en igjen!! Har noen peiling hva som er galt? har brenner'n tatt kveld??? Lenke til kommentar
pjoppen Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 Jeg prøvde å bytte ide kontrollen, jeg satt harddisken på Primary ide og CD-Spillerne på Secondary ide Nå forsvant CD-Brennere og CD-Spilleren. Skjønner ingen ting jeg..... Trenger all den hjelp jeg kan få :smile: Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Hadde en periode samme problem med cd-spilleren, Det viste seg å være kabelen.dyttet inn ide-kabelen og alt virka fint, Neste gang jeg starta maskinen var problemet der igjen. Bytt kabel og sjekk pinnene i spilleren. Lenke til kommentar
pjoppen Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 Yes det virket, jeg byttet kabel og alt var i orden :smile: Den kabelen jeg brukte først var blå på den ene enden, den jeg byttet med var svart, Er det noen forskjell på dem? Tusen takk for hjelpen alle sammen :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå