patrickt Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 hei. Jeg driver et stort LAN-paty, men vi får ikk mer enn 10mbit linje, og vi er litt vel mange for den hastigheten. Vet dere om noe prog som kan stoppe folk fra å gå på nettet? blokke porter altså? må jeg bruker server? eller er det et program jeg kan bruke Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Du kan sette opp en boks med Miktotik RoutingOS. Lisens koster vel drøye 300 kroner, men er vel verdt det! Du kan da bruke en GUI-klient (winbox) for administrering på iptablesprinsippet i et grafisk og brukervennlig miljø. ip- og portsperring, ip- og porthastighetsbegrensninger, portprioriteringer og masse mer. Installasjonen tar 5 minutt, konfigureringen går enkelt på en halvtime- times tid. www.mikrotik.com Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 eller m0n0w0ll eller hva det var som er gratis, og grafisk. men du må ha en egenserver er anbefalt. minst over 700mhz hvis den skal håntere 10/10mbit og mye ram er viktig. Lenke til kommentar
zharchy Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg ønsker å blokke diverse porter. Det går vel an å gjøre i routeren? Noen som har oversikt over diverse spillporter, som f.eks Warcraft (Battlenet) Thnx =) Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg ønsker å blokke diverse porter. Det går vel an å gjøre i routeren? Noen som har oversikt over diverse spillporter, som f.eks Warcraft (Battlenet) Thnx =) Det hører vel til i egen tråd? Lenke til kommentar
bte Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg ønsker å blokke diverse porter. Det går vel an å gjøre i routeren? Noen som har oversikt over diverse spillporter, som f.eks Warcraft (Battlenet) Thnx =) Battlenet er vel 6112-6119. Lenke til kommentar
ryback Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 kanskje en smule off topic, men proxy er også en fin ting når man skal spare båndbredde. Lenke til kommentar
zharchy Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg ønsker å blokke diverse porter. Det går vel an å gjøre i routeren? Noen som har oversikt over diverse spillporter, som f.eks Warcraft (Battlenet) Thnx =) Det hører vel til i egen tråd? joda, kunne laget en egen post, men siden han som starta lurte på noe av samma greia, så tenkte jeg at det lixågodt kunne ligge her Noen som har peiling på dette? Lenke til kommentar
hopless Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 hei.Jeg driver et stort LAN-paty, men vi får ikk mer enn 10mbit linje, og vi er litt vel mange for den hastigheten. Vet dere om noe prog som kan stoppe folk fra å gå på nettet? blokke porter altså? må jeg bruker server? eller er det et program jeg kan bruke Ta først og definer stort. Innfør total forbud mot torrent. Og hvordan er koblinga mot 10mbit linja? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 eg er med og arrangerer bLAN i sogn og fjordane, vi har ca 150 besøkende kver gang, og øker , og eg jobber hos ISP, så vi har fått fin linje, og hovedutstyret vårt er CISCO. der vi bruker Cisco 45xx til routing, fungerer flott, så bruker vi ein gammal server, til proxy, som er VELDIG kjekt å ha, sparer mye bandbredde =) heime bruker eg Monowall, er rett og slett genialt, er enkelt som faen å sette opp, tok meg nokre minutter første gangen til eg var online, med captive portal og brannmuren laga til er fleire bedrifter eg kjenner rundtom her med SDSL som bruker monowall, pga funksjoner, og det er faktisk gratis Lenke til kommentar
zappo Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg ønsker å blokke diverse porter. Det går vel an å gjøre i routeren? Noen som har oversikt over diverse spillporter, som f.eks Warcraft (Battlenet) Thnx =) Kanskje du kan se her..http://www.portforward.com/ Lenke til kommentar
zharchy Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg ønsker å blokke diverse porter. Det går vel an å gjøre i routeren? Noen som har oversikt over diverse spillporter, som f.eks Warcraft (Battlenet) Thnx =) Kanskje du kan se her..http://www.portforward.com/ TAKK! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå