TBJ Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Hvilket av disse kontrollerkortene vil egne seg best til kjøring av 4 stk. SATA HD'er i raid 0, med tanke på at det vil være MANGE samtidige brukere på den (over 20 brukere)?: Promise FastTrak SX4300 4P SATA 300 RAID5, 32 MB RAM, NCQ/TCQ, PCI-X eller HighPoint RocketRAID 2220 8P SATA II/300 RAID5, NCQ, PCI/PCI-X Klarer ikke å se hvor mye bufferstørrelse HighPoint kontrollerkortet har, men jeg innbiller meg at minnestørrelsen har mye å si med tanke på at det vil være så mange samtidige brukere på den. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Hvilket av disse kontrollerkortene vil egne seg best til kjøring av 4 stk. SATA HD'er i raid 0, med tanke på at det vil være MANGE samtidige brukere på den (over 20 brukere)?: Promise FastTrak SX4300 4P SATA 300 RAID5, 32 MB RAM, NCQ/TCQ, PCI-X eller HighPoint RocketRAID 2220 8P SATA II/300 RAID5, NCQ, PCI/PCI-X Klarer ikke å se hvor mye bufferstørrelse HighPoint kontrollerkortet har, men jeg innbiller meg at minnestørrelsen har mye å si med tanke på at det vil være så mange samtidige brukere på den. Grunnen til at du ikke har funnet noe info om cache størrelsen til HPT kortet er fordi det IKKE har cache.. og med tanke på HPTs tidligere produkter villle jeg nok styrt unna det.. dessuten er HPT kortet fra mai, mens Promise kortet er "kliss nytt". Men nå har jeg ikke testa noen av dem men JEG hadde kjøpt promise kortet. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Kikka litt på specsene, ser at på Promisen står det: "Hardware-Assisted RAID 5 Architecture" Finner ikke noe tilsvarende på HPT-kortet Så hvis du skal kjøre RAID5, vil du spare mye CPU-kraft... Med andre ord, gjør som Killerost sier, gå for Promise! P.S. Håper du virkelig har et PCI-X slot på hovedkortet ditt, ellers kan det bli en deilig flaskehals hvis alle diskene skal jobbe samtidig Endret 4. oktober 2005 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Det blir dessverre "en deilig flaskehals" pga. har ikke PCI-X pr. dags dato. Mer info her: Hvilket kontrollerkort til filserver Jeg er overbevist om at cache har mye å si, siden det blir så mange samtidige brukere. Klart overføringshastigheten også blir en flaskehals (men jeg ser ikke bort i fra at vi får maskiner med PCI-X etterhvert). Jeg er fra før veldig skeptisk til Promise kontrollerkort, da jeg har opplevd konflikter med det og flere hovedkort før. Mer om det problemet her: Konflikt Promise FastTrak TX4200 og MSI KT3 ULTRA2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå