Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk til surfing!

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg trenger et trådløst nettverk her hjemme i huset.

Min onkel som er leietaker hos oss trenger et lite nettverk

som skal brukes til surfing osv, så jeg vil helst slippe og legge

kabel.

Pcen står vegg i vegg, men det er en ganske tykk vegg/brannvegg (vet ikke om det svekker signalene) men uansett så prøver jeg å finne en billig å grei løsning på dette.

Noe dere kunne annbefale?

ps. selv skal jeg bruke tpkabel, men han skal ha det trådløse nettverks kortet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en pakke som kan fungerer. USB i stedet for PCI kort, kan være en fordel i og med at man slipper å åpne PC-en. Virker som den får OK karakter.

Ellers er denne en router/ap som får meget god kritikk, og som etter det jeg vet finnes firmvare til som bedrer rekkevidde (jf brannmuren). Sjekk forumet. Men da er det best å velge et Linksys kort. Pris samlet blir noe over 1000 kr.

Uansett må du regne med en pris på mellom 750 og 1000 kr for router og kort. Selv om det er litt billigere, velg ikke annet en løsning med 802.11g. Prisforskjellen er for liten.

Lenke til kommentar
Så jo ganske bra ut begge de to der, er det ikke brannmur på selveste førstepakken du nevnte der?

Begge løsningene har innebygd brannmur, NAT, kryptering etc.

Jeg tenkte heller på at du poengterte at det var tykk vegg/brannvegg i mellom. Signalstyrken kan falle fort ved svært tykke vegger.

PS! Jeg har ok signalstyrke fra naboen (tomannsbolig), og vi har dobbeltvegg mellom. Men jeg bruker ikke hans nett, og han ser ikke mitt.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...