Gå til innhold

mine og deres meninger om Kjetil Rusvik saken

Anbefalte innlegg

Gotara: Innlegget ditt var rett og slett tåpelig og trangsynt, og jeg skjønner ikke hvorfor tråden ikke har blitt stengt. Hvor gammel er du? Du svarte heller ikke på hvor mye du har betalt i skatt til staten.

-mAdz-: At gjerningsmannen var av utenlandsk opprinnelse var ingen overraskelse, for å si det slik. Vi har nemlig det problemet at visse kulturer er overrepresentert når det gjelder f.eks. voldskriminalitet. Dette er et stort problem, og en situasjon vi ikke kan godta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At gjerningsmannen var av utenlandsk opprinnelse var ingen overraskelse, for å si det slik. Vi har nemlig det problemet at visse kulturer er overrepresentert når det gjelder f.eks. voldskriminalitet. Dette er et stort problem, og en situasjon vi ikke kan godta.

Har du lyst til å utdype hvilke kulturer som er "overrepresentert når det gjelder f.eks. voldskriminalitet"? Er det kanskje den pakistanske kulturen eller den jugoslaviske? *Ser for seg jugoslavisk folkedanser slå ned folk på Karl Johan*.

Jeg tror vel egentlig slikt blir sett på som ukultur, ikke minst i de kulturene som disse menneskene opprinnelig tilhører. Forøvrig er slike påstander litt mer troverdig, hvis de kan dokumenteres.

Lenke til kommentar
- Norske fengsler er som en feriekoloni + at de tjener mer enn de som er inne til førstegangstjeneste.

Helt rett. Det er ingen straff å sitte i norske fengsler. Man kan jo rett og slett bli smart av å sitte i et norsk fengsel!

Endret av chris
Lenke til kommentar
Forøvrig er slike påstander litt mer troverdig, hvis de kan dokumenteres.

Fra SSB :

Innvandrermenn i Oslo begår kriminelle handlinger dobbelt så ofte som nordmenn. Fersk statistikk avslører forskjellene i kriminalitet mellom mannlige innvandrere og andre menn i Oslo.Tallene fra Statistisk sentralbyrå (SSB) er ikke til å misforstå: I alle aldre begår mannlige innvandrere mer kriminalitet enn andre menn. - I første omgang når man ser på tallene viser de en klar overrepresentasjon i lovbrudd blant ikke-vestlige innvandrere, sier Dag Ellingsen, rådgiver i SSB.

Av 111 personer som i fjor ble anmeldt for voldtekt i Oslo, var 72 av ikkevestlig opprinnelse. Og antall voldtektssaker øker sterkt.

Hvert 4. drap begått av utlendinger

I 2003 ble hver fjerde drap begått av en utenlandsk statsborger eller av en med utenlandsk opprinnelse.

Det viser årsrapporten fra Kripos.

25% av drapene 7% av befolkningen.

Innvandrere fra den tredje verden og Øst-Europa er nå overrepresentert innen alle former for kriminalitet. Det fastslår forsker Pål Frogner ved Politihøgskolen.

Mens innvandrere tidligere kun toppet krimstatistikkene for grov vold og narkotika, er de nå også overrepresentert innen bedrageri, vinning, utpressing, ran, drap og drapsforsøk. Eneste unntakene er brudd på løsgjengerloven og veitrafikkloven. Her er nordmenn overrepresentert

Lenke til kommentar
Fordi vedkommende har kommet hit på feil grunnlag. Han kommer og nyter godt av våre goder, for så å oppføre seg dårlig.

Det har ingenting med grunnen til hvorfor han/hun innvandret å gjøre. "Våre goder" er bare nasjonalistisk propaganda, all den tid også innvandrere bidrar ved å arbeide og dermed betale skatt osv. At folk oppfører seg dårlig er én ting, men du har likevel ingen rett til å tvinge folk ut av landet av den grunn.

Det du sier her er altså at innvandrere får norsk statsborgerskap automatisk i det øyeblikk de kommer til landet?

Her er du nok ute på viddene igjen...

Det sa jeg ikke. Man må søke om statsborgerskap. Men jeg var nok litt for uklar ja. Det er ikke ALLE innvandrere som er norske statsborgere.

Det som skiller innvandrere uten statsborgerskap fra nordmenn er at de ikke er nordmenn, og derfor har de ikke de samme rettighetene som nordmenn heller.

Nå var det vel ikke kun innvandrere uten norsk statsborgerskap det var snakk om, men innvandrere generelt.

En utlending som begår grove lovbrudd er ikke lenger en del av det norske samfunn, og bør kastes ut.

En "utlending" har aldri vært en del av det norske samfunn, ihvertfall ikke i juridisk forstand. Er det derimot en med norsk statsborgerkskap er det ingen grunn til å kaste ham ut. Forøvrig må vi se litt lengre enn nesetippen. Det blir ikke mindre kriminalitet i verden, og verden blir ikke bedre, av at vi kaster ut alle uroelementer. Vi må heller prøve å gjøre en innsats selv.

Trådstarter er en tulling som trenger å modnes en del, men du gjør det ikke bedre av å spre løgner og feilinformasjon.

Jeg har rettet opp glippen, men jeg har ingen formål med å spre "løgner og feilinformasjon". Den får du ta med en annen plass.

Helt rett. Det er ingen straff å sitte i norske fengsler. Man kan jo rett og slett bli smart av å sitte i et norsk fengsel!

Haha dette viser virkelig hvor korttenkte enkelte mennesker virkelig er, skummelt rett og slett! Har det plutselig blitt negativt nå, at fengsel faktisk har enkelte positive utslag? At det fungerer, slik at kriminelle får en (ny?) sjanse til å bygge seg opp et liv, få en jobb, utdanning osv. Det vi trenger er bedre oppfølging etter at man kommer ut av murene, en utdanning fra fengselet blir ikke sett så positivt på alltid...

Lenke til kommentar
Jeg tror vel egentlig slikt blir sett på som ukultur, ikke minst i de kulturene som disse menneskene opprinnelig tilhører.

Stråmann.

Her snakker jeg om at noen er overrepresentert. Det betyr ikke at alle i denne gruppen er slik.

"Våre goder" er bare nasjonalistisk propaganda, all den tid også innvandrere bidrar ved å arbeide og dermed betale skatt osv.

Nei, det er et faktum at Norge er et veldig rikt land, og hvis folk kommer hit og begynner å lage bråk, så får de komme seg ut igjen.

At folk oppfører seg dårlig er én ting, men du har likevel ingen rett til å tvinge folk ut av landet av den grunn.

Jo.

En "utlending" har aldri vært en del av det norske samfunn, ihvertfall ikke i juridisk forstand.

Korrekt. Derfor - ut.

Er det derimot en med norsk statsborgerkskap er det ingen grunn til å kaste ham ut.

Har man norsk statsborgerskap så er man norsk.

Forøvrig må vi se litt lengre enn nesetippen. Det blir ikke mindre kriminalitet i verden, og verden blir ikke bedre, av at vi kaster ut alle uroelementer.

Det blir heller ikke mindre kriminalitet av at vi importerer kriminelle og gjør dette til et paradis for folk som vil utnytte andre.

Lenke til kommentar
Nei, det er et faktum at Norge er et veldig rikt land, og hvis folk kommer hit og begynner å lage bråk, så får de komme seg ut igjen.

Så hvis vi ikke hadde vært så rike hadde det vært okei? Men siden vi tilfeldigvis har oljepenger så kan vi ikke tillate oss å dele?

Jo.

Da måtte du isåfall ha kastet ut kriminelle nordmenn også. For igjen - diskusjonen handlet om innvandrere generelt. Innvandrere er folk som er førstegenerasjonsinnvandrere, og i noen definisjoner andregenerasjonsinnvandrere. Som i juridisk forstand er norske.

Korrekt. Derfor - ut.

Vel nå var det ikke utlendinger vi snakket om. De blir allerede sendt ut om det gjør noe galt vil jeg tro. Så lenge vi har utleveringsavtale med landet personen har statsborgerskap i.

Det blir heller ikke mindre kriminalitet av at vi importerer kriminelle og gjør dette til et paradis for folk som vil utnytte andre.

Vi importerer ikke kriminelle. Men vi bør fokusere på å hjelpe de som har kommet på feil kjør, uansett hvilken hudfarge og kultur de har.

Lenke til kommentar
Vi importerer ikke kriminelle.

Jo, det vil jeg i høyeste grad si at vi gjør.

Utenlandske kriminelle organisasjoner kommer til Norge siden de ser hvor enkelt det er å operere uforstyrret her. Dette ser man blant annet her i Trondheim hvor den Øst-Europeiske mafiaen står for en høy andel av blant annet narkotikakriminaliteten.

Estlenderen som nylig ble dømt for menneskehandel i tingretten uttalte at "de anså Norge som det beste landet å drive virksomhet i".

Lenke til kommentar
Jeg så nettopp dokument 2 på tv 2, å jeg mener straffen som Javier "Loco" <insert_negernavn> fikk var alt for lav..

her ødelegger han og de 2 andre som var med i misshandlingen, livet til den 32 år gamle nordmannen Kjetil Rusvik, nesten uten å få straff.

Eller, de fikk jo straff.. 4år og 9måneder.. på denne tiden vil "Loco" få seg utdanning og han vil kanskje bli kvitt rusproblemenne sine.

4 år og 9 måneder er lenge. Dessuten er straffens formål å være prevantivt allment og over for gjerningsmannen. De pårørende vil alltid ha straffen høyere, men en straffesak er en sak mellom samfunnet og tiltalte.

Dessuten skal jo fengselet være en mulighet for den straffede til å bli bedre og få en fremtid. Hva er galt med at han får seg en utdanning og blir kvitt rusproblemene sine slik at han har et liv etterpå?

det første disse invandrerne gjør er å ta skattepengene våre, så tror de at de eier landet vårt" ja, jeg sier vårt ja.. MITT!! meg Ola Nordman, ikke Abdulla Chezar mohamed abdi jamal sheik ben arfa..

Og nordmenn snylter ikke på samfunnet nei? Det er revnende likegyldigt for meg hvilken nasjonalitet eller navn individene har. Ulike mennesker skal ha like muligheter. Alle har rett på velferdsordningene i Norge. Ellers blir det urettferdig. Vi kan ikke gi folk med norsk bakgrunn særbehandling

så når de gjør ugjerninger som de faktisk blir straffet for, får de bruke den "fæle" tiden i fengslet til å studere og kvitte seg med problemer, dvs at de tjener på ugjerningen.

Man tjener ikke på ugjerningen. Å ha skittent rulleblad gjør at jobbsøking til tider vanskelig. Alle mennesker trenger hjelp, enten det er psykiske-, rus- eller andre problemer. Fengselet skal jo gjøre ting bedre for den tiltalte.

Lenke til kommentar
Gotara: Innlegget ditt var rett og slett tåpelig og trangsynt, og jeg skjønner ikke hvorfor tråden ikke har blitt stengt. Hvor gammel er du? Du svarte heller ikke på hvor mye du har betalt i skatt til staten.

-mAdz-: At gjerningsmannen var av utenlandsk opprinnelse var ingen overraskelse, for å si det slik. Vi har nemlig det problemet at visse kulturer er overrepresentert når det gjelder f.eks. voldskriminalitet. Dette er et stort problem, og en situasjon vi ikke kan godta.

jeg er 17 år, jeg betalte ikke skatt i år, fordi inntektene jeg fikk av sommerarbeidet mitt var akkurat store nokk til at de gikk på frikortet :)

mine foreldre er derimot skattebetalere.. tviler på at loco betaler skatt eller arbeider for samfunnett! (ja, jeg gjør det, malet en god del i sommer, og jeg er med på eldedighetsformål som feks idrettsarangemang)

Lenke til kommentar

Ok, litt interessant at du snakker om "skattepengene våre" da, Gotara ;)

Så hvis vi ikke hadde vært så rike hadde det vært okei? Men siden vi tilfeldigvis har oljepenger så kan vi ikke tillate oss å dele?

Nei. Hvis vi hadde vært et fattig land hadde det ikke vært like stas å komme hit. Hadde vi ikke hatt oljepengene hadde det vært langt færre lykkejegere som søkte seg hit i utgangspunktet.

Da måtte du isåfall ha kastet ut kriminelle nordmenn også. For igjen - diskusjonen handlet om innvandrere generelt. Innvandrere er folk som er førstegenerasjonsinnvandrere, og i noen definisjoner andregenerasjonsinnvandrere. Som i juridisk forstand er norske.

Vi kan ikke kaste ut kriminelle nordmenn.

Lenke til kommentar

Vi kan ikke kaste ut kriminelle nordmenn.

Det ville uansett ikke være noen land som hadde ønske om å ta imot dem.

Lenke til kommentar

Stenger denne tråden midlertidig, og gir trådstarter en sjanse til å omskrive alle innlegg der han ytrer rasistiske meninger. Er klar over at dette emnet setter sinnene i kok, og selv føler jeg et hat mot personene som har gjort dette, men det er ikke basert på hudfarge eller rase.

Når trådstarter har omskrevet sine innlegg slik at de fremstår som seriøse og uten rasistiske bemerkninger, kan han sende meg en PM så skal jeg se om jeg velger å åpne tråden igjen (forslag til nytt innlegg sendes meg på pm eller mail da tråden er stengt for nye innlegg eller redigering av innlegg).

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...