krister461 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Bah... ikke bland de stakkars svenskene da :!: Trodde vi snakket om innvandrere jeg.... Men selv om man er svensk, så er det kjipt å bli kasta ut av et land som kanskje resten av familien bo i... Eller så hadde man planer om å flytte tilbake til sverige uansett og det blir ikke straff i det hele tatt... ...nei, det er fullt mulig å gi folk strenge straffer i norge! ser ingen grunn til å "kaste folk ut".... Lenke til kommentar
sveintoreahus Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Bah... ikke bland de stakkars svenskene da :!: Trodde vi snakket om innvandrere jeg.... Men selv om man er svensk, så er det kjipt å bli kasta ut av et land som kanskje resten av familien bo i... Eller så hadde man planer om å flytte tilbake til sverige uansett og det blir ikke straff i det hele tatt... ...nei, det er fullt mulig å gi folk strenge straffer i norge! ser ingen grunn til å "kaste folk ut".... straffene i norge i dag er ivertfall ikke holdbare Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 norge for nordmenn ja.. jeg ser på snille innvandrere som "hvite" nordmenn.. men du skjønner sikkert ikke hva jeg mener:) jeg skjønner ihvertfall ikke hva du mener...klarer du å utdype? tja.. jeg får prøve:P innvandrerne som kommer til norge og oppfører seg som dårlige kopier av 50cent og gjengen kommer aldrig til å bli "norske" for meg, selv om de får norsk statsborgerskap.. alltså.. hviss de klarer å oppføre seg, å rette seg etter norsk skikk og bruk, så må de bare komme for å bli dette blir for dumt... hva er norsk "skikk og bruk" da? gå rundt og være hvit i huden? synge bjørn eidsvåg sanger?!? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 straffene i norge i dag er ivertfall ikke holdbare det kan godt stemme...og hadde du klart å lage et innlegg der du tok dette opp seriøst og kom med forslag til forbedringer så skulle jeg jammen hørt etter hva du har å si!! Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 ikke glem å flytte på landet, anskaffe seg en ku, kalle den dagros og spille på munnharpe =) Lenke til kommentar
sveintoreahus Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 straffene i norge i dag er ivertfall ikke holdbare det kan godt stemme...og hadde du klart å lage et innlegg der du tok dette opp seriøst og kom med forslag til forbedringer så skulle jeg jammen hørt etter hva du har å si!! synes du har hørt ganske mye jeg.. flest poster av alle untatt trådstarter (meg) i denne posten da.. nå har det seg slik at det faktisk ikke var jeg som startet med denne ekstreme off-topicen Lenke til kommentar
sveintoreahus Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 ikke glem å flytte på landet, anskaffe seg en ku, kalle den dagros og spille på munnharpe =) kerr? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 ikke glem å flytte på landet, anskaffe seg en ku, kalle den dagros og spille på munnharpe =) hehe...er dette programfestet i frp siden du kan det på rams? neida...leggetid her nu...tar sikkert tråden opp igjen i morgen en gang om dere kommer med flere provoserende innlegg! Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Jeg så programmet også... Jeg synes ikke det burde vært sendt, fordi jeg ikke skjønner hva budskapet var... å synes synd på "Loco", som ikke viste tegn til anger for å ha ødelagt en manns liv. "Loco" fikk 4 år og 9 måneders fengsel, men mest sansynlig slipper han ut mye før. Om 4 år og 9 måneder har "Loco" studert masse, blitt kvitt masse av problemene sine, og kan gå ut på Oslo's gater som en fri mann. Om 4 år og 9 måneder, sitter Kjetil Rusvik sansynligvis i den samme rullestolen, med akkurat de samme problemene som for nesten 5 år tilbake... "Loco" tjener i mine øyne masse på å banke opp en helt uskyldig norsk mann, og ødelegge livet hans. Synes gjerningsmennene burde fått 2 valg: -Fengsel på livstid, og da mener jeg til de dør -Eller å bli banket så helseløst at de kom i samme situasjon som Kjetil. Synes det var fært å se hvordan "Loco" smilte da han fikk opplest dommen... Lenke til kommentar
sveintoreahus Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 ikke glem å flytte på landet, anskaffe seg en ku, kalle den dagros og spille på munnharpe =) hehe...er dette programfestet i frp siden du kan det på rams? neida...leggetid her nu...tar sikkert tråden opp igjen i morgen en gang om dere kommer med flere provoserende innlegg! try me du vet jeg har rett i alt jeg sier:p Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Gotara du er så alt for ydmyk Lenke til kommentar
sveintoreahus Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Jeg så programmet også... Jeg synes ikke det burde vært sendt, fordi jeg ikke skjønner hva budskapet var... å synes synd på "Loco", som ikke viste tegn til anger for å ha ødelagt en manns liv. "Loco" fikk 4 år og 9 måneders fengsel, men mest sansynlig slipper han ut mye før. Om 4 år og 9 måneder har "Loco" studert masse, blitt kvitt masse av problemene sine, og kan gå ut på Oslo's gater som en fri mann. Om 4 år og 9 måneder, sitter Kjetil Rusvik sansynligvis i den samme rullestolen, med akkurat de samme problemene som for nesten 5 år tilbake... "Loco" tjener i mine øyne masse på å banke opp en helt uskyldig norsk mann, og ødelegge livet hans. Synes gjerningsmennene burde fått 2 valg: -Fengsel på livstid, og da mener jeg til de dør -Eller å bli banket så helseløst at de kom i samme situasjon som Kjetil. Synes det var fært å se hvordan "Loco" smilte da han fikk opplest dommen... word Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Noe jeg la godt merke til i den sendingen var på slutten, loco sa "Det var ikke vår feil". Dette forteller mye om han da. At han sa det er ganske utrolig. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Mine betraktninger: - Alt for lave strafferammer i Norge. - Norske dommere benytter seg nesten aldri av hele strafferammen. - Norske fengsler er som en feriekoloni + at de tjener mer enn de som er inne til førstegangstjeneste. - At siktede er utenlandsk er irrelevant i denne saken. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 -At de tiltalte får en eller to stjerneforsvarere uten å betale noenting! Det gjør jo skattebetalerene! Lenke til kommentar
Peri Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Han burde fått 21 år. Da slipper du jo ut etter 12 hvis du klarer oppføre deg litt normalt. "livstid" er altfor lite i Norge. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Hvor mye har du betalt i skatt gjennom årene da Gotara? Lenke til kommentar
howzer Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Hmm, gikk Kjetil Rusvik på dop den kvelden, HiTeCk? Kilde? F.eks: Finner jeg ut at noen har forgrepet seg på min lille datter, ville aldri politiet bli innblandet. Strafferammen for dette er alt for lav til at jeg ville kunne leve med å se meg selv i speilet. Svinet der skulle ALRDI fått sjansen til å forgripe seg på noen igjen (riktignok skulle han fått leve, men bare så vidt) Og plutselig finner du ut at det var feil mann eller at overgrepet var oppspinn. Du er sikkert gammel nok til å huske Bjugn-saken? Men for all del, la oss slå først og spørre etterpå. Da blir det bra vøttø. Hva er grunnen til at et innvandrer skal kastet ut om han/hun gjør noe kriminelt? Fordi vedkommende har kommet hit på feil grunnlag. Han kommer og nyter godt av våre goder, for så å oppføre seg dårlig. Innvandrere er nordmenn per definisjon, de har norsk statsborgerskap. Det du sier her er altså at innvandrere får norsk statsborgerskap automatisk i det øyeblikk de kommer til landet? Her er du nok ute på viddene igjen... Det som skiller de fra dine etniske nordmenn er at de har annen hudfarge og annen historie. Det som skiller innvandrere uten statsborgerskap fra nordmenn er at de ikke er nordmenn, og derfor har de ikke de samme rettighetene som nordmenn heller. Men det som teller, i nåtiden, så er de en like viktig del av samfunnet som meg og deg. En utlending som begår grove lovbrudd er ikke lenger en del av det norske samfunn, og bør kastes ut. Det du snakker om et diskriminering, fascistisk drittprat rett og slett. Meld deg inn i vigrid om du skal kaste ut nordmenn med annen hudfarge enn deg. Trådstarter er en tulling som trenger å modnes en del, men du gjør det ikke bedre av å spre løgner og feilinformasjon. Lenke til kommentar
sveintoreahus Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Hmm, gikk Kjetil Rusvik på dop den kvelden, HiTeCk? Kilde? F.eks: Finner jeg ut at noen har forgrepet seg på min lille datter, ville aldri politiet bli innblandet. Strafferammen for dette er alt for lav til at jeg ville kunne leve med å se meg selv i speilet. Svinet der skulle ALRDI fått sjansen til å forgripe seg på noen igjen (riktignok skulle han fått leve, men bare så vidt) Og plutselig finner du ut at det var feil mann eller at overgrepet var oppspinn. Du er sikkert gammel nok til å huske Bjugn-saken? Men for all del, la oss slå først og spørre etterpå. Da blir det bra vøttø. Hva er grunnen til at et innvandrer skal kastet ut om han/hun gjør noe kriminelt? Fordi vedkommende har kommet hit på feil grunnlag. Han kommer og nyter godt av våre goder, for så å oppføre seg dårlig. Innvandrere er nordmenn per definisjon, de har norsk statsborgerskap. Det du sier her er altså at innvandrere får norsk statsborgerskap automatisk i det øyeblikk de kommer til landet? Her er du nok ute på viddene igjen... Det som skiller de fra dine etniske nordmenn er at de har annen hudfarge og annen historie. Det som skiller innvandrere uten statsborgerskap fra nordmenn er at de ikke er nordmenn, og derfor har de ikke de samme rettighetene som nordmenn heller. Men det som teller, i nåtiden, så er de en like viktig del av samfunnet som meg og deg. En utlending som begår grove lovbrudd er ikke lenger en del av det norske samfunn, og bør kastes ut. Det du snakker om et diskriminering, fascistisk drittprat rett og slett. Meld deg inn i vigrid om du skal kaste ut nordmenn med annen hudfarge enn deg. Trådstarter er en tulling som trenger å modnes en del, men du gjør det ikke bedre av å spre løgner og feilinformasjon. tulling? forklar, så kanskje jeg kan gjøre noe med det Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Jeg synes det er helt greit at dere er uenige i straffeutmålingene, og at dere synes gjerningsmannen er en psycho... Men vet dere hva, det er ikke greit å se hvordan dere harselerer med utlendinger, som om det skulle være fælere at de gjorde slike ting, enn at nordmenn gjør det.. Det er irrelevant om gjerningsmannen er utlending eller ikke.. Det ser faktisk ut til at mange av dere henger dere mer opp i at gjerningsmannen er utlending, enn hva han faktisk gjorde mot Rusvik... Endret 4. oktober 2005 av -mAdz- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg