Gå til innhold

mine og deres meninger om Kjetil Rusvik saken

Anbefalte innlegg

Jeg så nettopp dokument 2 på tv 2, å jeg mener straffen som Javier "Loco" <insert_negernavn> fikk var alt for lav..

her ødelegger han og de 2 andre som var med i misshandlingen, livet til den 32 år gamle nordmannen Kjetil Rusvik, nesten uten å få straff.

Eller, de fikk jo straff.. 4år og 9måneder.. på denne tiden vil "Loco" få seg utdanning og han vil kanskje bli kvitt rusproblemenne sine.

det første disse invandrerne gjør er å ta skattepengene våre, så tror de at de eier landet vårt" ja, jeg sier vårt ja.. MITT!! meg Ola Nordman, ikke Abdulla Chezar mohamed abdi jamal sheik ben arfa..

så når de gjør ugjerninger som de faktisk blir straffet for, får de bruke den "fæle" tiden i fengslet til å studere og kvitte seg med problemer, dvs at de tjener på ugjerningen.

jeg mener at ville og ukontrolerbare utlenninger burde sendes ut fra landet for godt, attpåtill den vanlige straffen som de selfølgelig bør få.

jeg har ikke noe imot utlenninger generelt, mange av mine venner er faktisk utlenninger, men det irriterer meg grenseløst når de oppfører seg på denne måten når de faktisk allerede har fått oppholdstillatelse.. :thumbdown:

kanskje litt mye off topic på slutten men :p

ut med loco og mulla abdulla ben redik krekar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min mening så bør innvandrere som ikke har norsk statsborgerskap bli sendt ut ved grove kriminelle handlinger...

Men nå vet jeg ikke i denne saken om han var norsk statsborger eller ikke. Ellers så syns jeg at 4 år er lite for å lemleste en person så mye. Og om han er snill så blir vel også tiden halvert...

Lenke til kommentar

Er forsåvidt ganske enig med trådstarter, men grunnen til at han ikke fikk så mye mer var vel pågrunn av at det ikke var målretta vold. De begynte å krangle på bussen, det ble slåssing og utlendingen overdrev litt for mye.

Den andre tingen var vel at han var såpass ung.

Men det å ødelegge livet til en vanlig mann som er ute på byen en kveld å koser seg er jo noe som aldri blir tilgitt og hadde det vert opp til meg så hadde han skulle fått ødelagt sitt liv på samme måte. Det hadde vert den rette straffen!

Men tenk litt på at han faktisk har ødelagt mye av sitt eget liv også.

Han gikk på dop den kvelden.. Gjorde det han pleier å gjøre og plutselig så er livet hans snudd på hodet og ingenting vil bli som før.

Men jeg sier igjenn. Straffen han skulle ha fått er enkelt og greit lemlesting så han kunne endt opp på samme måte selv. For det er etter min mening den eneste straffen som er noe vits å gi!

Takk for meg

Lenke til kommentar

Latterlig lave straffer de fikk. Har ikke noe imot invandrere, men jeg har imot voldsutøvere.

Synd folk ikke lenger føler rettferd, og at enkelte nå handler på egenhånd når noe skjer. Jeg vet om flere som utelater politi og rettsvesen når rettferd skal oppfylles. Og da mener jeg ikke ungdomsgjenger i groruddalen, men godt voksne mennesker som kom over en tyv eller lignende.

F.eks: Finner jeg ut at noen har forgrepet seg på min lille datter, ville aldri politiet bli innblandet. Strafferammen for dette er alt for lav til at jeg ville kunne leve med å se meg selv i speilet. Svinet der skulle ALRDI fått sjansen til å forgripe seg på noen igjen (riktignok skulle han fått leve, men bare så vidt)

Lenke til kommentar
Men jeg sier igjenn. Straffen han skulle ha fått er enkelt og greit lemlesting så han kunne endt opp på samme måte selv. For det er etter min mening den eneste straffen som er noe vits å gi!
evt: øye for øye, tann for tann

ja, da hadde verden blitt mye bedre! :no:

Hadde blitt kvitt idiotene en etter en.. ser ikke problemet i det..

Lenke til kommentar

selfølgelig hadde den blitt det.. hviss man ikke tenker som sossialistane da

Lenke til kommentar

Man blir ikke kvitt voldsutøvere ved å utøve vold mot dem! Jeg vil tro det øker sjansen for at de vil gjøre de bærer nag og vil utøve vold igjen. Uansett kommer det alltid nye voldsutøvere!

Mange land har prøvd å sende bort kriminelle, eller gi dem altfor strenge straffer...ingen av disse landene har blitt kvitt kriminalitet av den grunn!!

Lenke til kommentar

selfølgelig hadde den blitt det.. hviss man ikke tenker da

fikset quoten litt... :p

Lenke til kommentar

Man blir ikke kvitt voldsutøvere ved å utøve vold mot dem! Jeg vil tro det øker sjansen for at de vil gjøre de bærer nag og vil utøve vold igjen. Uansett kommer det alltid nye voldsutøvere!

Mange land har prøvd å sende bort kriminelle, eller gi dem altfor strenge straffer...ingen av disse landene har blitt kvitt kriminalitet av den grunn!!

så du tror snillisme fungerer bedre enn pryl?

Lenke til kommentar

så du tror snillisme fungerer bedre enn pryl?

Jeg ønsker på ingen måte snillisme!

Jeg ønsker straffer som er strenge nok til at de øker sannsynligheten for at folk lar være å utføre kriminalitet, strenge nok til at de kriminelle blir klar over hva de har gjort og angrer, samtidig at de ikke er så strenge at folk blir psykisk syke eller av andre grunner utfører mer kriminalitet når de har sonet sinn straff!

Selvfølgelig er det vanskelig å finne det perfekte balansepunkt, og mye (denne saken f.eks.) tyder på at de norske straffene er for milde per dags dato...men et øye for et øye vil aldri være noen fornuftig løsning, og alle land med oppgående ledelser har kommet frem til det samme!

Lenke til kommentar

Tenker da selvfølgelig ikke på alle voldsutøvere.

Om en fyr dreper en annen fyr så burde de først bli satte inn på en celle ett par år før de blir henrettet.. Enkel og grei straff.. Du vet jævli godt hva som skal skje og vil deretter ikke tenke på annet enn hva som skal skje etter de årene, du vil føle deg meningsløs osv..

Om du klarer å ødelegge livet til en mann på den måten som er nevnt i første innlegg så mener jeg faktisk helt seriøst at de burde få ende opp på samme måten selv..

Vi trenger å få politikerene i Norge til å tenke på andre ting enn høye avgifter, trafikkbøter og skatter.. Tenk heller på rettssystemet som ikke ligner grisen!

Lenke til kommentar

Så den jeg å. Virker et som han fyren som hadde gjort dette hadde ikke peiling eller skjønt hva han hadde gjort!.. For en umoden liten dritt ass. Ble sint av å se på hele greien!... Håper virkelig han vokser og lærer noe på de 5 årene, for dummere menneske har jeg sjelden sett :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...