Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lydkortproblemer/enhet som ikke vil funke.

Anbefalte innlegg

Jeg installerte noen lyddrivere fra nvidia sin side, (nforce) jeg syntes det ikke var noe bra så jeg avinstallerte det. Etterpå funker ikke en enhet som kalles for "Spill port for creative". Denne har et gult utropstegn over seg. Jeg har lyd, men når jeg spiller skurrer det noe voldsomt. Jeg kan heller ikke bruke mikrofon min til å snakke på Team Speak. Jeg har gått gjennom med windows feilsøking/hjelp og støtte, men kom ingen vei med det. Fant ut at denne enheten bruker samme ressurs som en annen enhet. Prøvde å angi konfigurasjon manuelt, men alle andre verdier jeg kunne velge mellom funket ikke. Ser ut til at det er kun denne enheten som ødelegger alt. Har prøvd å avinstallere lydkortet, men når jeg kommer inn i windows igjen har maskinen installert det automatisk på nytt.

Vet ikke mer at jeg har et creative lydkort.

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan vet jeg hvordan port PC12 er?

PCI-spor nummer 2. ;)

PCI-spor nummer 1 er det første under skjermkortet.

Ellers pleier nummerering og resursdeling å stå i manualen til hovedkortet.

Ingen nødvendighet, men for å "rydde opp" er det fordelaktig å deaktivere det innebygde lydkortet i bios. Hvordan dette gjøres pleier også å stå i manualen.

Lenke til kommentar

Jeg har et ASUS A7N8X-E hovedkort, men jeg skjønner ikke hvorfor hovdkortet må blandes inn nå..

Disable onboard lydkort?

Jeg flytta lydkortet til slot 3, men får fortsatt den samme feilmedlinga: Denne enheten finner ikke nok ledige ressurser den kan bruke. (Kode 12)

Du må deaktivere en av de andre enhetene på dette systemet hvis du vil bruke denne enheten.

Klikk Feilsøking for å starte feilsøking på denne enheten.

Når jeg satt i lydkortet ble det installert på 2 - 5 sekunder og måtte restarte pc'en med en gang. Det funker, men spillport for creative funker ikke.

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...