Gå til innhold

Formatering og Raidoppsett

Anbefalte innlegg

Har nå 2 hd'er som står i RAID 0. Jeg skal til å formatere, og lurer da på hva som skjer med raid oppsettet. Forsvinner det, trenger jeg drivere, skal jeg installere Win XP før jeg gjør noe med raid delen ?

Mange spørsmål, men har aldri væt borti raid før. Noen kloke hoder som kan gi meg en lynguide ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå 2 hd'er som står i RAID 0. Jeg skal til å formatere, og lurer da på hva som skjer med raid oppsettet. Forsvinner det, trenger jeg drivere, skal jeg installere Win XP før jeg gjør noe med raid delen ?

Mange spørsmål, men har aldri væt borti raid før. Noen kloke hoder som kan gi meg en lynguide ?

Hvis raidsettet allerede er satt opp så skjer intet annet enn at du mister alt av data som måtte være på den partisjonen som du formaterer. Hvis det er systempartisjonen må du belage deg på å installere operativsystemet (Windows XP?) på nytt, legge inn alle drivere og all programvare på nytt og så videre.

Lenke til kommentar
Takker for svar.

Har bare en partisjon på 320gb, så det var dette jeg tenke å gjøre noe med. Så jeg installerer Win XP først, så drivere for raid ?

Da må du sannsynligvis ha driverene til raidkontrolleren tilgjengelig når du installerer windows, og trykke F6 (er det vel) for å legge til tredjeparts driver, slik at installasjonsprogrammet finner raidsettet ditt.

Bare for ordensskyld: Du er klar over at en slik konfigurasjon er øker sannsynligheten for et totalt havari av PCen siden du mister alt av data når en av diskene dine ryker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...