gorber Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Hei alle! Jeg har en slik bil som nevnt i topic. Den er vanligvis snill. I det siste har den periodisk vært vanskelig å starte etter at den har blitt småkjørt en tur til butikken og innom en annen plass osv... Så ble den satt hjemme hos mine foreldre mens jeg reiste på ferie. Mens jeg var borte ble den svært vanskelig å starte, faktisk helt umulig. Min far har så skifta en del greier, nye plugger, styringsdingsebomsen som sitter i den høyre forskjerm, fordelerlokk, tennpluggkabler og litt sånn mums, men nei, den ville ikke starte. Bilen ble så levert inn på det lokale verkstedet, som etter en del justeringer på tomgang, CO, ++ samt fjerning av en del kondens i fordeleren fikk start på kjerra, inntil Pappa dro for å hente den. Da fikk de først start på den etter en del triks start på den og den gikk fint på tomgang og kjørte godt hjem. Jippi tenkte jeg. Når jeg skulle hente henne i kveld ville hun ikke starte, så vi måtte taue. Da starta hu så snart vi fikk litt fart på 'a, harka litt til å begynne med, men når hun ble tørr gikk det veldig fint. Vi har mistanke om at det er noe med bensinfordelinga eller noe sånt, men vi vet egentlig ikke nå. Er det noen her som har noen gode og ikke så dyre råd her til hvor vi kan begynne å nødte etter feilen? Hilsen Øyvind Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Hmm. høres ut som bilen din ikke liker seg. Du kunne jo prøve å sjekke olje, batteriet og alt det dær, slik at alt er tipp topp. Høres litt ut som om den før lite luft også, så du kunne prøve å blåse rent luftfilteret med trøkkluft, spray på litt motorrens eller avfetting og blås rent. På biler er det så mye slikt, alt jobber ilag vettu. Så ofte må man resonere seg fram, hvis det ikke er filteret, må du nesten bare prøve å resonere deg frem ved å gjøre noen små endringer for hvær gang. Kanskje lite strøm på batteri, men tror mest det er filteret. Kunne også være bensinpumpen ja. Men prøv å blåse reint filteret først å se hva som skjer. Siden den harka litt, kan det tyder på at den ikke får rikelig eller for mye bensin. Lykke til! MVH Lasse Endret 3. oktober 2005 av Lassecom1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå