Duqe Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Fant meg en snerten bmw til 100000, men ble fort skuffet over at jeg betale 200000 i toll. Vil det si at det er slutt på lønnsomheten av å kjøpe bil i utlandet? Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Har egentlig aldri vært så sinsykt lønnsomt å importere bil, men kanskje blitt dyrere i det siste etter som staten skal ha alle slags avgifter og toller for bilen din med en gang du tar den inn i norge Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Det som er lønnsomt, er å importere en bil med liten motor, maks 2.0 l, og lite hk (max 130). Fant meg en snerten bmw til 100000, men ble fort skuffet over at jeg betale 200000 i toll. Vil det si at det er slutt på lønnsomheten av å kjøpe bil i utlandet? En ting å huske på, er at hvis du kjøper bilen hos en bilforhandler i Tyskland, så kan du trekke fra momsen (24%) av den opprinnnelige prisen. Dette gjelder ikke ved kjøp fra privatpersoner i Tyskland. Men det finnes jo andre land i Europa som er endel billigere enn Tyskland da. mvh Pantera Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Lønner seg å finne en strøken veteran Helst en grom amerikaner seff Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Helst en grom amerikaner seff Ja det lønner seg helt til første stopp på Esso Endret 4. oktober 2005 av Gromle Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Helst en grom amerikaner seff Ja det lønner seg helt til første stopp Esso Da det er fint at det er billigere å ha den på veien med tanke på avgifter til staten :!: Får kanskje råd til bensin til neste stasjon igjen... Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Lønner seg å finne en strøken veteran Helst en grom amerikaner seff Den har vel over 2.0 motor, og mye hestekrefter, dvs at det blir svindyrt når avgiftene kommer som tillegg. Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Fant meg en snerten bmw til 100000, men ble fort skuffet over at jeg betale 200000 i toll. Vil det si at det er slutt på lønnsomheten av å kjøpe bil i utlandet? Hva er listeprisen på denne i Norge da? Er den 400000 er det jo lønnsomt, er den 250000 er det ikke like lønnsomt igjen. @Pantera: Tysk moms er vel 16%, ikke 24. På veteranbiler er det ikke vekt- og effektavgift, uavhengig av hvor stor motoren er eller hvor mye bilen veier. (så lenge det er snakk om personbiler hvertfall) Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Den har vel over 2.0 motor, og mye hestekrefter, dvs at det blir svindyrt når avgiftene kommer som tillegg. Svindyrt blir det nok ikke. Når du importerer en veteranbil, så betaler du 2085 kr i engangsavgift og 900 kr i vrakpant. I itllegg betaler du moms på den totale prisen (bilpris+frakt+avgift+vrakpant). Så hvis du finner en veteran til ca 100 000, så blir den totale summen ca 125 000. Kan jo også nevne at forsikring er billig, 1500 kr, og årsavgift er kr 0. Så det å importere en veteranbil vil nok lønne seg uansett. En annen ting, er at veteranbiler sjelden har noe verditap. I de fleste tilfeller, så vil verdien bare øke med årene. @Pantera: Tysk moms er vel 16%, ikke 24. Du har selvfølgelig helt rett. 24% er jo her i landet det. 16% i Tyskland. mvh Pantera Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Må nok arrestere deg litt igjen Pantera Engangsavgift på veteranbiler er 3038,- vrakpant er 1300,-. Forsikring hvis du skal bruke den som veteranbil (dvs sparsomt), er billig, skal du bruke den som en hvilken som helst annen bil, er det like dyrt som vanlig. Norsk moms er forøvrig 25% nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå