Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ustabilt trådløst nettverk - DLINK

Anbefalte innlegg

eg slo av "bruk windows til å konfigurere innstillinger for trådløst nettverk" på trådløse innstillinger, men wzc står fortsatt på i msconfig. bruker nå dlink til å koble meg opp. ka som er bedre med dette egentlig ? er det vits i å bruke WPA når eg har satt nettverket kun til å godta forbindelse med MAC-adressene våre ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tviler på at det er noken i bygget her som er i stand til å bruke andre sine mac adresser til å koble seg opp til et nett. alle nett som eg kan koble meg opp til er helt åpne uten passord eller noke, kun vi som har stengt av med mac-filter.

men ka skal eg stille MTU til? 1480 ? eg har ngt, og d-linken står på 1500.

ka er MTU?

Lenke til kommentar

Kanalvalg på routeren har alt å si her. Det som er viktig er at det er 3 kanaler mellom hvert AP, ellers vil du få interference!

Hvis AP'et til det andre firmaet kjører på kanal f.eks. 3, bør deres kjøre på kanal 7.Grunnen til dette er at frekvensområdet man har tilgang til innenfor WIFI er såpass lite, derfor vil signalene overlappe hverandre innenfor kanalene for å få nok båndbredde. Setter du da et AP på kanal 1 og et AP på kanal 2 eller 3, så vil signalene fra disse overlappe hverandre, og skape feilpakker og retransmitter. Dette vil du oppleve som ustabil oppkobling og/eller dårlig hastighet.

Bruk netstumbler for å finne ut hvilke WLAN som kjører på hvilke kanaler innenfor dine kontorlokaler og prøv å velge en kanal der du har "fritt spillerom" 3 kanaler mellom. Er det mange AP'er i området kan dette være vanskelig, men det går somregel bra å velge en kanal som er nært en annen hvis at signalet fra de konfliktende AP'ene er veldig lavt (70-80dbm signal/støy forhold)

Fra WIFIplanet.com

An important concept to note regarding channel assignments is that the channel actually represents the center frequency that the transceiver within the radio and access point uses (e.g., 2.412 GHz for channel 1 and 2.417 GHz for channel 2). There is only 5 MHz separation between the center frequencies, and an 802.11b signal occupies approximately 30 MHz of the frequency spectrum. The signal falls within about 15 MHz of each side of the center frequency. As a result, an 802.11b signal overlaps with several adjacent channel frequencies. This leaves you with only three channels (channels 1, 6, and 11 for the U.S.) that you can use without causing interference between access points.

Nyttig lesestoff

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...