Gå til innhold

Er det noe galt med denne psu'en?

Anbefalte innlegg

en kompis av meg har lenge vært plaget med ustabil maskin osv, så han byttet til ny psu (hadde q-tec) men han er fortsatt plaget..

det jeg forundret meg litt på er at voltene er veldig lave.. Noe jeg syntes er rart på en slik bra psu.. 3,3v var tillome høyere på q-tec'en.. men 12v var nesten nedi 11v.. derfor jeg fikk han til å bytte..

Her er hans:

tomroger0wv.jpg

Han har da denne psu'en

han kjører ikke så veldig krevende oppsett..

amd athlon 64 3200+, 1024mb ram, gforce fx 5500, Asus k8n, og en 120 gig hdd.

er det noe galt med denne psu'en eller?.. ettersom tillome q-tec 350w var bedre på 3,3v..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror ikke han skal bekjymre seg over strømmen. 1024 ram ja, er det to brikker på 512mb så har jeg vert borti noen tilfeller i det siste der den ene rambrikken er ustabil. om det er to 512 brikker prøv og ta ut en brikke og start opp pcn er det ingen forandringer sett den inn igjen og ta ut den andre er det fortsatt ingen forandring. kan du ivertfall se bortifra att det er ramproblem, det er jo skjelden det er feil på to brikker samtidig

Lenke til kommentar
tror ikke han skal bekjymre seg over strømmen. 1024 ram ja, er det to brikker på 512mb så har jeg vert borti noen tilfeller i det siste der den ene rambrikken er ustabil. om det er to 512 brikker prøv og ta ut en brikke og start opp pcn er det ingen forandringer sett den inn igjen og ta ut den andre er det fortsatt ingen forandring. kan du ivertfall se bortifra att det er ramproblem, det er jo skjelden det er feil på to brikker samtidig

har tatt ut cd-rommen og den fungere ganske stabilt nå

men det var ikke det jeg lurte på.. asus pc'probe piper og styrer av og til pga den 3,3v..(du ser også at linjen er blå..) min ligger på 3,264 og jeg har en billigere psu.. bzerk 500w..

han er foresten mere plaget nå en når han hadde q-tec..

Lenke til kommentar
Les av spenningsverdiene i BIOS .... prg. tar ofte feil.

EDIT: Nevner også at NorthQ ikke blant de beste merkene, samt at spenningene er innenfor ATX standard (+/-5%).

ok.. skal be han skjekk i bios..

edit: han er vist lagt seg :dontgetit:

så jeg får få ha til å skjekke i bios i morgen :thumbup:

Endret av complexity
Lenke til kommentar

men det var ikke det jeg lurte på.. asus pc'probe piper og styrer av og til pga den 3,3v..(du ser også at linjen er blå..) min ligger på 3,264 og jeg har en billigere psu.. bzerk 500w..

du skrev jo att en kompis var plaget av ustabil pc. og det er derfor jeg svarte om dette med minne, fordi jeg har ikke noe tro på att det er noe galt med psu.

Lenke til kommentar

du skrev jo att en kompis var plaget av ustabil pc. og det er derfor jeg svarte om dette med minne, fordi jeg har ikke noe tro på att det er noe galt med psu.

joda, den ble mere stabil da jeg drog ut cd-rommen.. (starter iallefall) så når jeg har fådd start på den så fungerer den helt fint, til neste gang han skal slå den av ;)

han har åsså en høy hylelyd av hk\skjermkort.. den forsvant iallefal da han byttet til q-tec igjen.. derfor har han begynt å bruke den..

edit: den starter, men viser bare svart skjerm.. (av å til går det) og dette skjer bare når han bruker den nye psu'en

Endret av complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...