Wild Bill Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Har nå kommet til det stadiet der jeg har bestemt meg for å bestille vannkjøling til min AMD Athlon 64 X2 3800+ Valget står mellom Zalman Reserator1 Plus og Thermaltake Rocket. Begge settene har relativt store radiatorer som begge er vifteløse. Thermaltake Rocket radiatoren har et noe stiligere design og settet er 1000kr lavere i pris. Zalman Reserator1 Plus settet garanterer jo god kjøling og pumpen er intigrert i radiatoren noe som gjør settet lett å montere samt et ryddigere kabinett. Pris: Zalman Reserator1 Plus: kr 2.395,- (komplett.no) Thermaltake Rocket: kr 1.395,- (komplett.no) Hva burde vi nybegynnere innen vannkjøling velge? Har du erfaring, komentarer eller tanker innen dette feltet gjerne post dem men begrunn dem også. Thermaltake Rocket: http://www.thermaltake.com/watercooling/cl...et/cl-w0011.htm Zalman Reserator1 Plus: http://www.quietpcusa.com/acb/showdetl.cfm...ID=264&CATID=13 Endret 3. oktober 2005 av Wild Bill Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Eg ville nok ha gått for zalman viss eg ville ha ein slik løsning. Som du seier den har pumpe og tank/kjøler iett, mens tt har ekstern pumpe. Blir mindre rot. Når det gjeld kjølevene så er vel ikkje forskjellen så veldig stor. Uten at eg har studert tester osv så nøye. Begge setta virker greie/enkle å montere. Pumpa til tt også eit litt frynsete rykte, kjøleblokka til tt klarer eg heller ikkje å stole på. Har hatt 2 blokker som plexien har sprukke på. (Begge tilfellene oppdaga før montering og konstantert under testkjøring). Edit: Du finner også begge setta litt rimligere på Psdata og Shg (+ frakten er rimligere). Endret 3. oktober 2005 av PastaJensen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå