Gå til innhold

Asus A8N power on self test = Failed!

Nocturn

Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen!

Har kjøpt meg noen nye deler til pcen min og spesifikasjonen er nå:

- Asus A8N premium

- AMD 3500+ 64 BIT

- XFX Geforce 7800 GTX (256 mb ddr3)

- 4 X 512 MB Apace 3200 DDR

- 120 GB Western Digital 7200 RPM

- 80 GB Western Digital 7200 RPM

- Chiftech 340 W (max load) ATX 1.0 - Konverter over fra 20 til 24 pin for å passe hovedkortet

Ok når jeg starter opp, så begynner den å pipe "beep beep" i det uendelige. Håndboken til hovedkortet sier at dette er normalt i toppen 30 sekunder, pga det er en power on self test. Hvis denne overgår de 30 sekundene så failer den, og det gjør den tydeligvis noe så grusomt. For den går inn i det uendelige, samt at jeg ikke får opp noen bilde.

Jeg har flekket alle delene ut one-by-one, samt tatt å cleared CMOS for hver del som jeg har tatt ut. Det eneste som er i maskinen nå er psuen, moboet og cpuen.

Men fortsatt piper den. Jeg sitter å tenker selvfølgelig at PSUen min er for dårlig, siden den er bare på 340 W og er av ATX 1.0 standard, og manualen til hovedkortet sier at den skal ha en ATX 2.0 (men dette skal jo gå ok hvis man bruker en converter som jeg gjør... ok psuen er veldig liten med tanke på skjermkortet, men har nå bare cpuen og moboen tilkoblet, og da skal 340 W være nok...)

Er det noen av dere som veit hva som er feil?

På forhånd takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe kobla alle ledsa til ?

kameraten fikk aldri fiksa pcen sin før jeg kom ;)

han hadde hatt alt av pc experter osv

og ingen klarte og fikse pcen så kom jeg og kobla alle de ledsa til kabinett i hovedkorte og pcen slo seg på , før det så gikk alle viftene rund og pcen peip som bare det ;)

Lenke til kommentar

Hehe joda alle ledsene er kobla til... Og ja jeg er fullstendig klar over 4 X rambrikker vil ikke funke totalt med 400 MHZ FSB, som vil bli klokket ned til 333 MHZ... men disse er på FSB 333 MHZ, so det er no worries...

Hmm noen andre tips?

Lenke til kommentar

Hmm har prøvd med både, 1,2,3 og 4 brikker... Men nope vil ikke starte, bare står å terger seg på den forbanna power on testen som piper og piper som bare det... hvilke ramslots putta du de 2 brikkene i?

Endret av Nocturn
Lenke til kommentar

problemet jeg hadde med kortet mitt hva at den overklokket cpuen min for første gang.

Prøv:reset biosen igjen. Når du starter pcen, hold in "del" knappen inne med en gang.

Det som skjedde med mitt er at jeg ikke fikk noe bilde på skjermen.Men da prøvde det jeg skrev så kom jeg i biosen og fikk fikset problemet.

Verd å prøve :)

Lenke til kommentar

hehe vel hvis jeg bare hadde kommet meg inn i BIOSEN så hadde det vært gull :)

Ja hadde kobla til strømmen til skjermkortet, men ikke nå lengre...

Vel ok, nå fikk jeg maskina på :w00t: Men, maskina låser seg hele tiden, enten under godkjenningen av diskene, eller når jeg skal gå inn å begynne installasjonen med WinXP...

Det virker som psuen ikke greier å levere nok strøm... noen andre forslag?

Endret av Nocturn
Lenke til kommentar

okidoki skulle bare bumpe denne threaden og si til alle som har samme probbet... fikk til maskina her om dagen, det eneste jeg gjorde var å ta ut delene og sette de i ett anna kabinett (annen psu men samme merke og samme amount av Watt.. Har testet dem begge på en annen maskin, og begge funka gull)... har ikke peiling på hva, kanskje det bare var en løs kabel når jeg montrete monstret :whistle: første gangen opp ;) Takk for all hjelp ...

Lenke til kommentar

Hadde samme problem, og gikk gjennom alt av ledninger og utstyr uten suksess. Trodde først det kunne være prosessoren eller noe galt med strømforsyningen siden pipingen begynte med en gang og det ikke gjorde forskjell om jeg fjernet andre komponenter.

Prøvde flere typer ram i par både i blå og i svarte slotter uten hell.

Fikk det plutselig til å fungere med kun 1 brikke satt i b2 slotten (noe som er rart utifra at manualen sier b1 for 1 brikke). Når jeg først hadde fått systemet til å starte opp var resten ikke noe problem. Rett inn i bios og gjorde de innstillingene jeg ønsket. Nå går det så det suser med med pc3200 dual ch ram på krasse innstillinger. :w00t:

Endret av scarlett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...