Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

volvo v 70 r 2000 mod

barane

Anbefalte innlegg

lurer på om noen har instalert anlegg i volvo v70 2000 mod?

eg lurer på ka sort front sett dere har brukt. eller om de er noen andre som vil anbefale et bra frontsett i 6,5"

eg kjøpte et infinnitiv kappa pro sett men dei var for jupe og magneten for stor.

eg hadde ikke fått dei inn om eg hadde laget større hull i døren heller :no::no:

og så har eg den største 4 kanalsforsterkern fra RF

og ein alpine r 12" 2*2 omh s

dette er ein vare bil. men eg synest at bassen blir stygg i denne bilen siden bass kassen står rett bak for setene. moen andre som har erfaring om dette.

og er de noen som har noen tips til meg

og er de noen som vil anbefale ein forsterker til meg som eg kan ha på frontsette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøre vare bil eg å. Å lyden blir ganske rar når den står helt ved setene. Det beste hadde vært om du kunne hatt den helt bak med døra vendt bakover. Lyden virke da mye høyere å bedre. Selv om bakdøra kommer til å bråke noe jævlig.

Er subben vendt framover eller bakover? Sånn ser det ut i min bil. Ja jalla, eg har ennå ikke klart å få selgt di femten tommerne

Det beste hadde jo vært å plasert subben langt bak sånn som eg gjor med den her men det ble ganske dumt når eg sko laste nåkka inn i bilen. Hvis du vil ha å kan lage en lukka kasse som kan stå helt bak med døra hadde det blitt det beste. Men det e jo om du ikke skal laste masse store ting inn bakdøra. Dessuten, en lukka kasse tar ikke allverdens med plass. Men det e sånt du må tenke på..

Endret av Defus
Lenke til kommentar

nei, har ikke nåkka bedre forslag enn at du bruke reserve hjuls brønen, og evt forhøye golvet litt sånn at forsterkere ligger under en plate (tre evt plexi glass). Hvis du skjelden/aldri laste med nåkka som e brett kan du jo lage kassa en tomme breiere enn elemente å hente mesteparten av volumet bakover i en lukka kasse. Kassa tar ikke så stor plass derbak å du kan ennå laste masse ting baki der, evt du kan sette en kontakt på kassa så e det bare å skru løs kassa fra gulve å ta ut kontakten kvær gang du skal laste nåkka inni der :)

Lenke til kommentar

At bassen blir rumlete eller uklar fordi du har den bak setene vil jeg tro kommer an på både element og kasse såvel som plassering. Hva er delefrekvensen du har stilt suben på? Står kassa slik at den ikke skrangler borti ting? Er den plassert så membranen nesten slår inn i setet foran?

Prøvd å la elementet spille rett opp, bak og frem for å se om det blir noe forskjell?

Tror du kunne hatt god nytte av en annen type subelementer beregnet for grunn montering, slik at du kunne fått ei grunn kasse midt mellom setene.

Ett eller annet støpt i glassfiber med en passende 10" ville gitt bra resultater.

Evt. kunne en kasse støpt inn i ene sida, ved hjulbuen bak, vært et alternativ.

Lenke til kommentar

Tenkte å kjøpe nåkka 12 tommere å støpe enn in på kvær sie bak, trur det hadde blitt nåkka knall! Hadde jo fått subban helt bak med døra da. Kossen beregne man volumet på kassa hvis man skal montere subben feil vei i kassa? Der e nåkka eg må tenke på, men tar vinteren fri fra bilstereo bygging, takle ikke nåkka skruing i kulda :)

Endret av Defus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...