barane Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 lurer på om noen har instalert anlegg i volvo v70 2000 mod? eg lurer på ka sort front sett dere har brukt. eller om de er noen andre som vil anbefale et bra frontsett i 6,5" eg kjøpte et infinnitiv kappa pro sett men dei var for jupe og magneten for stor. eg hadde ikke fått dei inn om eg hadde laget større hull i døren heller og så har eg den største 4 kanalsforsterkern fra RF og ein alpine r 12" 2*2 omh s dette er ein vare bil. men eg synest at bassen blir stygg i denne bilen siden bass kassen står rett bak for setene. moen andre som har erfaring om dette. og er de noen som har noen tips til meg og er de noen som vil anbefale ein forsterker til meg som eg kan ha på frontsette Lenke til kommentar
Defus Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) kjøre vare bil eg å. Å lyden blir ganske rar når den står helt ved setene. Det beste hadde vært om du kunne hatt den helt bak med døra vendt bakover. Lyden virke da mye høyere å bedre. Selv om bakdøra kommer til å bråke noe jævlig. Er subben vendt framover eller bakover? Sånn ser det ut i min bil. Ja jalla, eg har ennå ikke klart å få selgt di femten tommerne Det beste hadde jo vært å plasert subben langt bak sånn som eg gjor med den her men det ble ganske dumt når eg sko laste nåkka inn i bilen. Hvis du vil ha å kan lage en lukka kasse som kan stå helt bak med døra hadde det blitt det beste. Men det e jo om du ikke skal laste masse store ting inn bakdøra. Dessuten, en lukka kasse tar ikke allverdens med plass. Men det e sånt du må tenke på.. Endret 3. oktober 2005 av Defus Lenke til kommentar
barane Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 subben er plasert bakover hos meg. men eg sitter og lurer på og lage ein kasse som går nedi reserve hjuls brønnen. er de noen som har erfaring med de Lenke til kommentar
Defus Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 burde ikke være nåkka vanskelig å få til, men det e vel bare utregninga av volumet på kassa som blir litt tricky sko eg tru. Lenke til kommentar
barane Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 okey har du noen betre og enklere forslag til meg. enn dette med reservehjuls brønnen, er dumt og legge ut masse arbeid vist de ikke blir betre lyd. siden eg bruke og laste bilen med forskjellige ting Lenke til kommentar
Defus Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 nei, har ikke nåkka bedre forslag enn at du bruke reserve hjuls brønen, og evt forhøye golvet litt sånn at forsterkere ligger under en plate (tre evt plexi glass). Hvis du skjelden/aldri laste med nåkka som e brett kan du jo lage kassa en tomme breiere enn elemente å hente mesteparten av volumet bakover i en lukka kasse. Kassa tar ikke så stor plass derbak å du kan ennå laste masse ting baki der, evt du kan sette en kontakt på kassa så e det bare å skru løs kassa fra gulve å ta ut kontakten kvær gang du skal laste nåkka inni der Lenke til kommentar
VolvoRacing Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 jeg og en kompis monterte 2x10" 0g 1x15" i en audi s4(4.2 v8) vare bil i gulvet baki nedi hjulbrønnen. funka ganske bra det. må bytte 15"`ern da den er veldig gammel og den sleit litt når vi fyra den på max. men ellers funka detr ganske bra. ser ganske tøft ut også. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg har også V70 2000 men ikke varebil. Da blir jo kassa mi med 1 12" JBL GTI plassert lenger bak og bakovervendt. Synes det låter bra jeg. Høytalerne som er originale i dører foran og i dashbord er benyttet ellers. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 jupp, e samme prinsippe når du har varebil åsså, men det e jo som regel en grunn til at man har varebil å derfor ikke kan plasere den der bak Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 At bassen blir rumlete eller uklar fordi du har den bak setene vil jeg tro kommer an på både element og kasse såvel som plassering. Hva er delefrekvensen du har stilt suben på? Står kassa slik at den ikke skrangler borti ting? Er den plassert så membranen nesten slår inn i setet foran? Prøvd å la elementet spille rett opp, bak og frem for å se om det blir noe forskjell? Tror du kunne hatt god nytte av en annen type subelementer beregnet for grunn montering, slik at du kunne fått ei grunn kasse midt mellom setene. Ett eller annet støpt i glassfiber med en passende 10" ville gitt bra resultater. Evt. kunne en kasse støpt inn i ene sida, ved hjulbuen bak, vært et alternativ. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Barane: ikke så dårlig lyd i bilen din da Lenke til kommentar
Defus Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Tenkte å kjøpe nåkka 12 tommere å støpe enn in på kvær sie bak, trur det hadde blitt nåkka knall! Hadde jo fått subban helt bak med døra da. Kossen beregne man volumet på kassa hvis man skal montere subben feil vei i kassa? Der e nåkka eg må tenke på, men tar vinteren fri fra bilstereo bygging, takle ikke nåkka skruing i kulda Endret 10. oktober 2005 av Defus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå