TLZ Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Er på jakt etter musikk som er ideelt å høre på når en trenger å konsentrere/fokusere på et arbeid. Bakkgrunns-arbeids-musikk på en måte. Er selv av typen som ikke har sååå lett for å konsentrere meg(Mulig det er mangel på selvdisiplin ). Gjerne metal da det er noe jeg er godt kjent med, men er egentlig åpen for det meste. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Karl Sanders - Saurian Meditation Having long been the driving creative force behind critically-acclaimed Egyptian-tinged heavy music act Nile, Karl Sanders has a deft appreciation and insight of Middle Eastern-based music. SAURIAN MEDITATION, Sanders' debut solo release, expounds on the mystical sounds and hypnotic passages that he often weaves within the music of Nile. Its exotic instrumentation and rich textures induce mesmeric passageways to the imagination, seducing the listener with alluring waves of sound. http://shop.relapse.com/store/product.aspx?ProductID=19992 >>> Hear it Får høre to spor fra plata der. Of The Sleep Of Ishtar Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Norsklæreren min sa at det er forsket på akkurat det der og at barokkmusikk kom frem som det som ga best konsentrasjon. Personlig hører jeg på det samme når jeg gjør lekser som når jeg driver med andre ting. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Yello fungerer bra. Prøv denne skiva: Yello 1980-1985: One mix in one go Lenke til kommentar
Foe_of_Good Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Karl Sanders - Saurian Meditation Damn... Den første låta der var feeet... Skal bestilles ja ! Ellers hører jeg selv på mye rart når jeg driver med mitt. Skriver en del, og kan i ettertid, når jeg leser igjennom det jeg har skrevet, se hvilken musikk jeg hørte på mens jeg skrev. Selv liker jeg å høre på 3rd and the Mortal (Norskt), All My Faith Lost, Ulf Söderberg med Vindarnas Hus, Sephiroth, Sophia, Coph Nia, Arcana og My Dying Bride, for å nevne noen Mye av dette er svenskt, sjekk ut www.coldmeat.se for alle uten om 3rd og My Dying, ellers har Stefan på Shadowland i Oslo alltid noe å tilby ! Lykke til. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Jan Garbarek - In Praise of Dreams Øystein Sevåg - Global House Dette er i hvert fall to artister som jeg hører på når jeg jobber (platen som er nevnt er bare et eksempel). Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Jeg studerer det der på universitetet akkurat nå. Det er i aller høyeste grad individuelt, men en ting man kan si med ganske høy sikkerhet er at det er lettere å konsentrere seg når man hører på instrumentalmusikk enn musikk som inneholder vokal. Jeg ville tro at "rolige" klassiske verker og loungemusikk(evt cafèmusikk som jazz og elektronika) fungerer ypperlig for de fleste. Jeg for min del bruker å høre på følgende: - Erlend Øye - Wolfsheim - Lumsk - Dave Matthews Band - Leonard Cohen - Buena Vista Social Club - Sting & the Police - Vangelis Lenke til kommentar
Jan Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Flaming lips' yoshimi på nøytralt volum funker for meg. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 J. S. Bach Klassisk musikk er fantastisk konsentrasjonsmusikk. Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 J. S. Bach Klassisk musikk er fantastisk konsentrasjonsmusikk. Jepp. Prøv f.eks. Bach - The Well-Tempered Clavier, gjerne spilt av Glenn Gould. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 som larsP sier er nok musikk uten vokal det beste. det funerer i allefall veldig bra for meg. det er ofte jeg har sittet og skulle skrive anmeldelser da jeg tar meg i å synge med teksten i steden for å skrive på pc'en. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 I såfall kunne du testa ut Camel - Snowgoose TLZ. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Jeg vil tenke meg det er musikk du ikke liker så veldig veldig godt. Musikk som jeg liker godt ender med at jeg heller bruker min konsentrasjon til å lytte og ikke gjøre leksene. Men syns forslag om klassisk musikk kan være bra, vil ikke plage deg og hjelper deg å være avslappet. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Godspeed You! Black Emperor funker for meg. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Godspeed You! Black Emperor funker for meg. Knallbra musikk, faktisk, men vet ikke hvor bra det er for lesing. Det begynner typisk rolig og i bakgrunnen, og tar seg opp etterhvert. Det jeg liker så godt er måten de gjør det. Ikke over et par minutter som i en vanlig låt-intro, men over mange minutter, så det blir aldri noen "brå bevegelser" som ødelegger stemningen på noen måte. Jeg antar det fungerer godt til oppgaver som krever konsentrasjon i så måte. Stemningen i musikken er herlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå